Головна > Новини > Телефонне шахрайство — це найпоширеніший вид шахрайства. Будьте обачні!22.05.2023, 10:24
Телефонне шахрайство — це найпоширеніший вид шахрайства. Будьте обачні! |
Телефонне шахрайство (Соціальна інженерія)
Телефонне шахрайство – це найпоширеніший вид шахрайства. І дуже часто від нього страждають люди поважного віку.
Зловмисник входить в довіру до клієнта банку та домагається, щоб потенційна жертва переказала йому гроші або передала дані своєї картки. Сценаріїв такого шахрайства є десятки. Приводимо найпопулярніші із них:
Сценарій «Мамо, я в поліції або у лікарні».
Дзвінок серед ночі від співробітника поліції або лікаря із повідомленням, що ваша дитина потрапила в халепу і потрібно перерахувати гроші на певний рахунок.
Що робити?
Сценарій «Ваша картка заблокована».
У цьому сценарії шахраї представляються співробітниками банку або Нацбанку та повідомляють, що ваша картка заблокована або буде заблокованою. Для того, щоб «розблокувати» її, потрібно повідомити реквізити (термін дії картки, три цифри на звороті картки, SMS-паролі від банку або мобільного оператора) або перейти за вказаним посиланням.
Що робити?
Сценарій «Державна допомога».
Шахрай представляється телефоном співробітником державної установи (будь-якої іншої організації чи компанії) й повідомляє, що на вашу карту будуть перераховані гроші. Для їхнього отримання потрібно повідомити реквізити вашої картки (номер картки, термін дії, та три цифри на звороті картки, SMS-паролі від банку чи мобільного оператора).
Що робити?
Сценарій «Продавець-покупець».
Шахрай представляється покупцем товару, який ви продаєте в мережі Інтернет. Після розмови вам обіцяють перерахувати передоплату (або повну вартість товару). Потім вам дзвонить або сам шахрай, або його спільник, який видає себе за співробітника банку. У телефонній розмові він намагається переконати вас повідомити реквізити картки (термін дії картки, три цифри на звороті картки, SMS-паролі від банку або мобільного оператора).
Що робити?
Сценарій «Ви виграли автомобіль, квартиру, мільйон тощо».
Жертві надходить SMS-повідомлення щодо виграшу, більше деталей пропонується дізнатися на сайті або за телефоном.
Особа передзвонює за вказаним номером, де їй пояснюють: щоб отримати свій приз, необхідно сплатити податок у розмірі 1% від його вартості. Для переконливості шахраї можуть створити сайт, на якому є вся інформація щодо «акції» та відгуки попередніх переможців.
Що робити?
УВАГА!
У жодному разі не повідомляйте ваші персональні дані:
– ПІН-код;
У будь-якій незрозумілій ситуації телефонуйте до свого банку за номером, що вказаний на звороті картки.
Не забувайте перед покупкою або розрахунком перевіряти сайти у сервісі «Стоп фрауд» Кіберполіції: https://cyberpolice.gov.ua/stopfraud/ або сервісі «Black List» Асоціації “ЄМА”: https://www.ema.com.ua/citizens/blacklist/
Більше інформації читай на #ШахрайГудбай за посиланням https://bank.gov.ua/promo/stopfraud/
Потрапив в руки шахрая? Телефонуй в Кіберполіцію – 0 800 505 170 або звернись онлайн за посиланням https://cyberpolice.gov.ua/
Маєш сумніви щодо ситуації? Телефонуй на гарячу лінію Національного банку України – 0 800 505 240. Повернутися назад |