Головна > Аналіз регуляторного впливу > АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ25.11.2021, 09:52
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
До проекту регуляторного акта - рішення селищної ради «Про затвердження Порядку переведення житлового приміщення (будинку, квартири) у нежитлове приміщення та нежитлового приміщення у житлове приміщення (будинок, квартиру)»
Регуляторний орган – Добровеличківська селищна рада. Розробник документу – відділ комунальної власності, містобудування, архітектури, ЖКГ та цивільного захисту виконавчого органу Добровеличківської селищної ради – Апарату ради. Поштова адреса – вул. Шевченка, 132, смт Добровеличківка, Новоукраїнського район, Кіровоградської область, 27000. Відповідальна особа – Болілий Валерій Андрійович. Контактний телефон – 0975099609. Цей аналіз регуляторного впливу розроблений відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта».
Дане рішення розроблено з метою встановлення на території Добровеличківської селищної ради єдиного функціонального механізму надання дозволу на переведення житлових приміщень у категорію нежитлових, переведення нежитлових приміщень у категорію житлових, відповідно до Цивільного кодексу України, Житлового кодексу Української РСР, законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про місцеве самоврядування», «Про житлово – комунальні послуги», «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», «Про захист персональних даних», «Про звернення громадян» та інших нормативно-правових актів України та усунення порушень при реконструкції об’єктів, запобігання соціальної напруги у разі вирішення власниками житла питання ведення підприємницької діяльності в житлових приміщеннях, погіршання естетичного вигляду забудови та забезпечення належного рівня благоустрою. Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Проблема полягає в тому, що діючим законодавством України не визначено єдиного порядку переведення житлових приміщень у нежитлові та навпаки і проведення в них реконструкції з облаштуванням окремого входу. Законодавством чітко не визначені порядок і послідовність дій із здійснення переведення приміщення (квартири) з житлового фонду в нежитловий, перелік необхідних документів, терміни по здійсненню цієї процедури. Так, стаття 150 Житлового кодексу України передбачає право громадян, які мають у приватній власності квартиру, розпоряджатися нею на свій розсуд: продавати, дарувати, заповідати, здавати в оренду, обмінювати, закладати, укладати інші не заборонені законом угоди. Ці права передбачені також статтями 319, 320 Цивільного кодексу України, згідно з якими власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд та має право вчиняти щодо нього будь-які дії, зокрема, використовувати його для здійснення підприємницької діяльності, якщо це не суперечить закону. Конституція України (частина перша ст. 41) також проголошує право власника володіти, користуватися, розпоряджатися своєю власністю. Статтею 12 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду" визначено, що власник приватизованого житла має право розпоряджатися квартирою на власний розсуд. У пункті 4 Правил користування приміщеннями житлових будинків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 08.10.1992 № 572 зазначено, що власники, наймачі (орендарі) приміщень житлових будинків мають право на переобладнання і перепланування житлових і підсобних приміщень, за відповідними проектами без обмеження інтересів інших громадян, які проживають у будинку, з дозволу власника будинку (квартири) та органу місцевого самоврядування, виданого в установленому порядку. Стаття 10 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» зазначає, що прийняття низки рішень, у т.ч. і з реконструкції спільного майна багатоквартирного будинку належить до повноважень зборів співвласників багатоквартирного будинку. Рішення з даного питання вважається прийнятим зборами співвласників, якщо за нього проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 75 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, Відповідно до державних будівельних норм ДБН В.2.2-15-2005 "Житлові будинки. Основні положення": у першому, другому і цокольному поверхах житлових будинків допускається розміщувати приміщення: адміністративні, магазинів, роздрібної торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування. Стаття 26 Закону України "Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку", зокрема, передбачає: за необхідності може бути здійснене переведення приміщення у нежиле на термін дії договору оренди або постійно у порядку, встановленому законодавством. Оскільки згідно статті 8 Житлового кодексу України та Порядку обстеження стану жилих будинків з метою встановлення їх відповідності санітарним та технічним вимогам та визнання жилих будинків і жилих приміщень непридатними для проживання , затвердженого постановою Ради Міністрів УСРС від 26.04.1984. №189, питання про переведення жилих приміщень (квартир, будинків) в нежитлові є повноваженням органів місцевого самоврядування. Тому визначена проблема може бути вирішена шляхом прийняття нормативно-правового акту «Про затвердження Порядку переведення житлового приміщення (будинку, квартири) у нежитлове приміщення та нежитлового приміщення у житлове приміщення (будинок, квартиру)».
Основною метою розробки проекту рішення «Про затвердження Порядку переведення житлового приміщення (будинку, квартири) у нежитлове приміщення та нежитлового приміщення у житлове приміщення (будинок, квартиру)» є одержання Порядку відповідно до вимог діючого законодавства та впровадження єдиної процедури переведення житлових приміщень у нежитлові та нежитлових у житлові. Основною метою державного регулювання є: - затвердження єдиного порядку переведення житлових приміщень до розряду нежитлових та нежитлових до розряду житлових; - спрощення процедури, визначення конкретних строків на документообіг у процесі переведення житлових приміщень до розряду нежитлових та нежитлових до розряду житлових; - упорядкування процедури, чітке визначення послідовних етапів переведення житлових приміщень до розряду нежитлових та нежитлових до розряду житлових ; - недопущення обмеження інтересів інших громадян, які проживають у будинку, шляхом визначення уповноваженими органами можливості та доцільності переведення житлових приміщень до розряду нежитлових з урахуванням ряду факторів, у тому числі мотивованих заперечень співвласників багатоквартирного будинку; - реалізація свого законодавчо встановленого права вільно володіти, користуватися, розпоряджатися майном та використовувати його для здійснення підприємницької діяльності; - зменшення кількості конфліктних ситуацій з мешканцями прилеглих квартир та приміщень.
ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей
Перша альтернатива не є прийнятною, оскільки відсутній механізм регулювання. Застосування другої альтернативи дасть можливість врегулювати відносини, що виникають у сфері переведення житлових приміщень до розряду нежитлових та нежитлових до розряду житлових.
Оцінка впливу на сферу інтересів держави.
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання
досягнення цілей
Таким чином, для реалізації обрано альтернативу 2, яка забезпечить регулювання шляхом прийняття рішення.
Дія регуляторного акта поширюється на всіх суб’єктів господарювання та громадян, що розміщенні на території Добровеличківської селищної ради. Запропоновані механізми регуляторного акта, за допомогою яких можна розв’язати проблему: - прийняття рішення рішення «Про затвердження Порядку переведення житлового приміщення (будинку, квартири) у нежитлове приміщення та нежитлового приміщення у житлове приміщення (будинок, квартиру)». Заходи, які має здійснити Добровеличківська селищна рада для впровадження цього регуляторного акта: 1.Забезпечити інформування громадськості про проект регуляторного акта через розміщення повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта в засобах масової інформації: на сайті Добровеличківської селищної ради (public@dobra-rada.gov.ua), з метою отримання зауважень та пропозицій.
залученням суб’єктів господарювання. 3.Надати проект регуляторного акту на розгляд постійної комісії селищної ради з земельних відносин просторового планування, благоустрою та охорони навколишнього середовища Добровеличківської селищної ради з метою надання експертного висновку щодо регуляторного впливу проекту регуляторного акту.
У відповідності до здійсненого аналізу витрат на виконання вимог регуляторного акта для органів місцевого самоврядування та розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб`єктів господарювання встановлено наступне. За останні роки за отриманням дозволу на переведення житлових приміщень в нежитлові і навпаки суб`єкти малого підприємництва не звертались, тільки громадяни. Питома вага суб’єктів малого та середнього підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив – на даний час невідома, та може бути виявлена після запровадження заходів, передбачених даним регуляторним актом. Зважаючи на вищезазначене, регулювання питання щодо надання дозволу на переведення житлових приміщень у нежитлові поширюється на незначну кількість суб’єктів малого та середнього підприємництва, тому відсутня необхідність проведення М-тесту.
VІI. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Даний регуляторний акт є загальнообов’язковим до застосування на території Добровеличківської селищної ради. Запропонований проект регуляторного акта запроваджується на довгостроковий термін. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань та у разі змін у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акта, до регуляторного акта будуть внесені відповідні зміни та доповнення.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Результативність регуляторного акту буде відстежуватися за такими показниками: - кількість переведених із житлового в нежитловий фонд приміщень (квартир); - строки прийняття рішення про надання дозволу на переведення житлових приміщень до розряду нежитлових з моменту подання відповідних матеріалів; - прогнозоване зменшення кількості скарг мешканців житлових будинків на самовільне переобладнання квартир під офіси, магазини, тощо.
Стосовно регуляторного акта здійснюватиметься базове, повторне, періодичне відстеження його результативності в строки, установлені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»: Базове відстеження результативності регуляторного акта буде проведене через пів року після набрання чинності цим регуляторним актом. Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом. Періодичне відстеження результативності - один раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта. Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися із застосуванням статистичного методу одержання результатів, отриманих протягом обраного періоду.
Головний спеціаліст-архітектор В.Болілий
_______________________________________
Повернутися назад |