Головна > 2021 > РОЗПОРЯДЖЕННЯ № 98-р від 31.05.2021 р. Про створення мобільної бригади соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі 3.06.2021, 09:50
РОЗПОРЯДЖЕННЯ № 98-р від 31.05.2021 р. Про створення мобільної бригади соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі |
||||||||||||||
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я ДОБРОВЕЛИЧКІВСЬКОГО СЕЛИЩНОГО ГОЛОВИ ДОБРОВЕЛИЧКІВСЬКОГО РАЙОНУ КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ
від 31 травня 2021 року № 98-р
Про створення мобільної бригади соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі
Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про запобігання та протидії домашньому насильству», на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року № 654 «Про затвердження Типового положення про мобільну бригаду соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі», рішення сесії від 27 травня 2021 року № 141 «Про створення притулку для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі» та з метою надання соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства:
1.Утворити на базі Притулку для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі «Центру надання соціальних послуг населенню» виконавчого комітету Добровеличківської селищної ради мобільну бригаду соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статті (далі – мобільна бригада) як об’єднання фахівців суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії насильству (далі суб’єкти) у складі згідно з додатком.
2.Затвердити Положення про мобільну бригаду соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, що додається.
3.Розпорядження селищного голови від 19 вересня 2019 року № 126-р «Про створення мобільної бригади соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі», вважати таким, що втратило чинність.
4.Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради Анжелу ПЕТРОВУ.
Селищний голова Володимир ОСІЄВСЬКИЙ
___________________________________
Додаток до розпорядження селищного голови від _31_ _травня_ 2021 року №_98-р_
СКЛАД мобільної бригади соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі
Керівник мобільної бригади
_______________
ЗАТВЕРДЖЕНО розпорядження селищного голови від _31_ _травня_ 2021 року №_98-р_
ПОЛОЖЕННЯ
Мобільна бригада - спеціалізована служба підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі (далі - постраждалі особи).
Мобільна бригада надає соціальні послуги шляхом проведення фахової консультації за допомогою телефонного зв’язку, з виїздом до місця проживання (перебування) постраждалих осіб чи іншого вказаного ними місця.
Мобільна бригада є об’єднанням фахівців різних суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії насильству (далі - суб’єкти). До утворення мобільної бригади і забезпечення її функціонування відповідно до законодавства можуть долучатися підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, громадські об’єднання, міжнародні організації, іноземні неурядові організації, фізичні особи - підприємці, які відповідають критеріям діяльності суб’єктів, що надають соціальні послуги.
гарантування постраждалим особам безпеки та їх основоположних прав і свобод з урахуванням мети і завдань мобільної бригади; належної уваги до кожного факту домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі (далі - насильство) під час здійснення заходів у сфері запобігання та протидії насильству; визнання суспільної небезпеки насильства та забезпечення нетерпимого ставлення до всіх його проявів; поваги та неупередженого ставлення до постраждалих осіб, забезпечення пріоритетності їх прав і законних інтересів та безпеки під час здійснення заходів у сфері запобігання та протидії насильству; конфіденційності інформації про постраждалих осіб та осіб, які повідомили про вчинення насильства; добровільності отримання допомоги постраждалими особами, крім дітей та недієздатних осіб; урахування особливих потреб та інтересів постраждалих осіб, зокрема осіб з інвалідністю, вагітних жінок, дітей, недієздатних осіб, осіб похилого віку; ефективної взаємодії суб’єктів між собою, з громадськими об’єднаннями, міжнародними організаціями, засобами масової інформації та всіма заінтересованими особами; недопущення дискримінації за будь-якою ознакою (статі, раси, мови, релігійних, політичних або інших переконань, національного або соціального походження, належності до національної меншини, майнового стану, громадянства, віку, стану здоров’я, інвалідності, сімейного стану, статусу біженця, внутрішньо переміщеної особи чи іншої визначеної законодавством категорії мігрантів тощо) під час надання допомоги постраждалим особам.
надання психологічної допомоги постраждалим особам; реагування та надання не пізніше ніж протягом однієї доби соціально-психологічної допомоги постраждалим особам, які потребують термінової допомоги, зокрема шляхом кризового та екстреного втручання; інформування постраждалих осіб щодо послуг (медичних, соціальних, психологічних, правових тощо), які вони можуть отримати для подолання наслідків насильства, та щодо надавачів таких послуг, зокрема інших загальних або спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб; роз’яснення постраждалим особам їх прав, визначених законом, можливостей отримання допомоги від суб’єктів та доцільності її отримання; провадження інформаційно-просвітницької діяльності (у тому числі розповсюдження серед населення відповідних інформаційних матеріалів) щодо форм, проявів та наслідків насильства, формування нетерпимого ставлення громадян до цих явищ, а також щодо заходів у сфері запобігання та протидії насильству.
діагностику (оцінювання) психологічного стану постраждалої особи, оцінювання ризиків продовження чи повторного вчинення щодо неї насильства; кризове та екстрене втручання з метою негайного усунення або мінімізації наслідків насильства шляхом виклику екстреної медичної допомоги, уповноваженого підрозділу органу Національної поліції, направлення та/або транспортування до притулку для постраждалих осіб, центру медико-соціальної реабілітації постраждалих осіб тощо; надання психологічної допомоги, у тому числі дітям, відповідно до індивідуальних потреб; складення плану заходів щодо безпеки постраждалих осіб; консультування з питань, пов’язаних з протидією насильству, в тому числі із залученням у разі потреби фахівців інших органів, служб, закладів, установ, організацій; надання інформації про найближчі лікувальні заклади, в яких наявні медичні набори термінової постконтактної профілактики ВІЛ/СНІДу, інфекцій, що передаються статевим шляхом, і можливості отримати постконтактну профілактику протягом 72 годин з моменту небажаного та/або незахищеного сексуального контакту (в разі потреби); проведення заходів із соціальної та реабілітаційної підтримки постраждалих осіб; сприяння постраждалим особам в отриманні додаткових послуг (медичних, соціальних, психологічних, правових, забезпечення тимчасового притулку тощо), у тому числі шляхом направлення в разі потреби до відповідних загальних або спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб та/або інших суб’єктів; інформування кривдника щодо можливості за власним бажанням пройти програму для кривдників.
Надання послуг постраждалій особі за фактом вчинення стосовно неї насильства може тривати не більше ніж три місяці. Інші послуги понад мінімально необхідний обсяг послуг, зазначених у пункті 8 цього Положення, надаються в межах можливостей мобільної бригади.
Пересування мобільної бригади здійснюється водієм з числа штатних працівників (у разі наявності) або водієм, залученим на цивільно-правових засадах. Працівники, які входять до складу мобільної бригади, виконують свої функціональні обов’язки відповідно до цього Положення та посадової інструкції та отримують заробітну плату за основним місцем роботи.
У розпорядженні про утворення мобільної бригади із числа працівників, які входять до її складу, визначається керівник мобільної бригади.
організовує та координує роботу мобільної бригади; складає графіки планових виїздів та надання консультацій мобільною бригадою, контролює їх дотримання; забезпечує екстрені виїзди на місця у разі вчинення насильства (не пізніше ніж через три години з моменту отримання повідомлення щодо постраждалих осіб, які потребують термінової допомоги); координує надання мобільною бригадою соціально-психологічних послуг постраждалим особам; контролює ефективність надання допомоги постраждалим особам; планує, координує та забезпечує ефективну взаємодію мобільної бригади із суб’єктами; планує, координує та забезпечує супервізію мобільної бригади.
Такі представники залучаються для здійснення заходів у межах наданих їм повноважень відповідно до законодавства, зокрема щодо проведення перевірки інформації про факт вчинення насильства, реагування на такі випадки, надання постраждалим особам необхідної допомоги та захисту відповідно до порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі.
направлення постраждалих осіб до інших суб’єктів для отримання додаткових послуг та допомоги відповідно до повноважень суб’єктів та індивідуальних потреб постраждалих осіб; взаємного інформування суб’єктів про виявлені випадки насильства; інформування з дотриманням правового режиму інформації з обмеженим доступом селищну раду, Добровеличківський відділ поліції Новоукраїнського відділу ГУНП України в Кіровоградській області про виявлення фактів насильства за наявності добровільної поінформованої згоди постраждалих осіб, крім випадків вчинення насильства щодо дітей та недієздатних осіб або виявлення фактів насильства кримінального характеру у разі, коли така згода не вимагається; інформування не пізніше ніж після закінчення однієї доби про випадок насильства: - відповідної служби у справах дітей та уповноважених підрозділів органів Національної поліції щодо дитини; - органів опіки та піклування щодо недієздатних осіб.
__________________________
Повернутися назад |