Працювати з людьми – це не лише надавати послуги, а й демонструвати повагу, емпатію та щире розуміння. Саме тому так важливо будувати безбар’єрну взаємодію – просту, людяну і комфортну для всіх.
З цією метою обласним центром зайнятості запроваджено для працівників обласного центру зайнятості та його структурних підрозділів серію навчань у режимі онлайн під назвою «Година безбар’єрності».
Тож, 19 травня, у межах Національного тижня безбар’єрності, фахівчиня з профорієнтації Кіровоградського обласного центру зайнятості Дар’я Савельєва провела перше онлайн-навчання для спеціалістів обласного центру зайнятості та його структурних підрозділів. Тема для комунікацій – «Безбар’єрна взаємодія: як створити комфорт для клієнтів з інвалідністю».
Учасники обговорили низку важливих питань:
- чому жаль є формою упередженості і як навчитися уникати цього почуття;
- як різні порушення здоров’я можуть впливати на професійну та соціальну інтеграцію;
- як будувати поважне, але не надмірно опікунське спілкування;
- як стати партнером у взаємодії, а не «рятівником».
Було розглянуто результати національного дослідження, проведеного соціологічною групою «Рейтинг» у 2023 році, а також практичні кейси роботи з людьми з інвалідністю.
Це навчання – не просто набір правил, а проактивний підхід, що сприяє формуванню культури людяного спілкування. Йдеться про готовність чути, розуміти та змінювати звичні шаблони мислення. Адже інклюзивність починається саме з тієї культури взаємодії, яку ми створюємо щодня.
«Безбар’єрність – це не про обмеження, а про розширення можливостей для кожного. Це шанс на гідне життя, освіту, кар’єру та професійну самореалізацію незалежно від обставин. Обласний центр зайнятості активно сприяє створенню середовища, у якому кожен шукач роботи відчуває справжню підтримку та впевненість у власних силах. У цьому важливу роль відіграють наші фахівці: їхнє спілкування з клієнтами – це не просто комунікація, а міст до нових можливостей. Їхня професійність, уважність та вміння знайти індивідуальний підхід часто визначають успіх усього процесу. Розуміючи важливість якісного сервісу, ми постійно вдосконалюємо підходи, проводимо навчання з ділового етикету та культури мовлення. Адже доброзичливість, коректність і професіоналізм – це не лише наш стандарт роботи, а й ключ до довіри та успіху», – зазначає директорка обласного центру зайнятості Лілія Колесник.
Довідково.
Година безбар’єрності має на меті поширення серед працівників обласного центру зайнятості та його структурних підрозділів ключових цінностей безбар’єрності. Це здійснюється, зокрема, через вивчення Довідника безбар’єрності як мови поваги, Альбому безбар’єрних рішень, Гайду безбар’єрних подій та інших методів створення інклюзивного середовища.