|
|
|
|
|
|
Так, задіяні.
Насамперед нагадаємо, що розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25 березня 2025 року № 294-р викладено в новій редакції Національну стратегію із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року. Урядовим розпорядженням від 25 березня 2025 року № 374-р затверджено план заходів на 2025-2026 роки з реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року.
Зазначений план передбачає, серед іншого, забезпечення доступу до фінансів суспільних груп, що потребують здійснення додаткових заходів із забезпечення інклюзії шляхом створення програм підтримки. Одним із заходів такого завдання є забезпечення надання індивідуальних і групових консультацій з питань організації та провадження підприємницької діяльності, консультаційних, інформаційних, інформаційно-роз’яснювальних та довідкових послуг щодо програм, які реалізуються Державною службою зайнятості, зокрема в рамках урядового проекту “єРобота”.
Довідково. Корисний контент про державну підтримку підприємництва розміщений на вебресурсі Державної служби зайнятості, посилання тут: https://shorturl.at/vBqqF Розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 березня 2025 року № 374-р можна переглянути на урядовому вебпорталі: https://shorturl.at/hsoXr
#Правовий_порадник_шукача_роботи
|
|
|
|
|
У Кропивницькому до Всесвітнього дня охорони праці відбулася панельна дискусія з питань охорони праці, безпеки працівників та організації інклюзивних робочих місць.
У дискусії взяли участь регіональна координаторка програми «Перезавантаження: розширення можливостей для працевлаштування» Кіровоградської обласної організації Товариства Червоного Хреста України Лілія Кулак, представники Управління інспекційної діяльності у Кіровоградській області Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці, Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю. Серед учасників також була заступниця директора обласного центру зайнятості Наталія Невідома.
Під час панельної дискусії обговорили низку важливих питань: виклики, що постали перед службою охорони праці на підприємствах у зв’язку з війною та її наслідками, психосоціальну підтримку працівників, облаштування інклюзивних робочих місць для ветеранів, які повертаються до цивільного життя, а також зміни до законодавства щодо соціального захисту осіб з інвалідністю.
Наталія Невідома розповіла про державні механізми підтримки роботодавців у працевлаштуванні окремих категорій громадян, у тому числі осіб з інвалідністю, та забезпечення їх можливості повернутися до активної зайнятості й соціалізуватися завдяки створенню інклюзивних умов. Насамперед вона зупинилася на урядовій програмі виплати компенсації фактичних витрат за облаштування робочих місць, місць провадження господарської або незалежної професійної діяльності для осіб з інвалідністю.
Вона наголосила, що роботодавець, який працевлаштував людину з інвалідністю та підготував для неї робоче місце, має можливість отримати компенсацію вартості його облаштування. Роботодавець може скористатися компенсацією вже після облаштування робочого місця для працевлаштованої людини з інвалідністю. Строк подання заяви — до 180 календарних днів з дня працевлаштування такої особи.
Н. Невідома окреслила категорії громадян, для яких роботодавець може облаштувати робоче місце:
- особи з інвалідністю І та ІІ групи;
- ветерани з інвалідністю, які вийшли на роботу після звільнення з військової служби на збережене робоче місце;
- особи з інвалідністю, які розпочали підприємницьку діяльність та облаштували власне робоче місце;
- особи з інвалідністю, які продовжили підприємницьку діяльність після звільнення з військової служби у запас і облаштували власне робоче місце.
На Кіровоградщині вже були відшкодовані витрати роботодавцям на придбання меблів, ортопедичних крісел, столів із покращеним функціоналом, спеціальних поручнів, систем відеоспостереження та додаткового освітлення, мультимедійного комплексу (інтерактивної дошки), монокуляра тощо.
Заступниця директора обласного центру зайнятості також зупинилася на компенсації для роботодавців, які працевлаштували осіб з інвалідністю з числа зареєстрованих безробітних.
Під час заходу вона акцентувала увагу на можливості професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни. Було презентовано експериментальний проєкт з організації професійного навчання таких осіб у закладах професійної (професійно-технічної) освіти Державної служби зайнятості. Повідомила, що перелік напрямів навчання включає 98 професій та близько 400 освітніх програм, за якими на ринку праці в області стабільно є попит.
Йшлося також про експериментальний проєкт щодо організації професійного навчання жінок для працевлаштування у сферах, де вони були традиційно недостатньо представлені, можливості отримання ваучерів на навчання та про грантову програму на створення або розвиток власного бізнесу для учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни та членів їхніх сімей.
Підвела підсумки панельної дискусії регіональна координаторка програми «Перезавантаження: розширення можливостей для працевлаштування» Кіровоградської обласної організації Товариства Червоного Хреста України Лілія Кулак: «Під час нашої розмови ми отримали корисну та змістовну інформацію про кроки держави у сфері охорони праці, проблемні питання та шляхи їх вирішення, як на рівні держави, так і безпосередньо в області. Також ми отримали інформацію щодо дії деяких норм законодавства України, про соціальний захист осіб з інвалідністю, цікавою і важливою була інформація щодо створення інклюзивних робочих місць для осіб з інвалідністю, зокрема для ветеранів, які повертаються на свою робочі місця, та різні програми щодо навчання та перенавчання нашого населення. Такі зустрічі є інформативними і мають бути й у подальшому».
Довідково: панельна дискусія організована з ініціативи Національного комітету Товариства Червоного Хреста України за сприяння Кіровоградської обласної організації Товариства Червоного Хреста України.
|
|
|
|
|
Прийшла весна – пора оновлення, чистоти та спільної праці. Попри війну, повітряні тривоги та щоденні виклики, справжні господарі розпочали активні дії задля благоустрою рідного краю. Сприятливі погодні умови надихнули жителів громад на покращення стану довкілля.
Задля максимального залучення незайнятих громадян до прибирання прилеглих територій щороку комунальні підприємства та органи місцевого самоврядування комунікують зі службою зайнятості у напрямку організації громадських та інших робіт тимчасового характеру.
Світловодська громада вже розпочала благоустрій своєї території. Серед тих, хто дбає не лише про чистоту своїх територій, а й про зайнятість місцевих мешканців – КП «Житлосервіс 2012». Вони активно взаємодіють у напрямку організації громадських робіт із Світловодським управлінням Олександрійської філії обласного центру зайнятості.
Учасники громадських робіт – безробітні громадяни – виконують важливу справу: прибирають кладовища, меморіали, місця поховань загиблих захисників України, доглядають за об’єктами історичної та культурної спадщини, ліквідують стихійні сміттєзвалища.
Особливої уваги заслуговує участь безробітних у загальноміській толоці з благоустрою міста, що проходить наразі у місті Світловодськ. Безробітні разом з містянами, які виявили бажання долучитися до благоустрою території, працюють над впорядкуванням зупинок громадського транспорту, скверів, парків, Бульварного узвозу, центральної вулиці міста, прибудинкових територій та інших громадських просторів.
Це не просто прибирання – це праця та прояв любові до свого міста й країни, прагнення зробити їх кращими для себе, для дітей, для всіх українців.
Водночас це реальна допомога громадам та підтримка для тих, хто шукає роботу. Лише цьогоріч до таких робіт долучилися майже 60 безробітних, з них половина – внутрішньо перемішені особи. На оплату праці безробітних громадян з місцевих бюджетів було спрямовано понад 437 тис. грн.
Світловодщина – це край відповідальних та стійких людей, які не чекають змін, а роблять їх власноруч. «Поки наші захисники боронять незалежність на передовій, ми тримаємо свій тил – у чистоті, порядку та любові до рідної землі», – стверджує Лариса Шевченко, начальник Світловодського управління.
|
|
|
|
|
Так, існують.
Насамперед нагадаємо, що Порядок подання форми звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)” (далі – Порядок) затверджено наказом Міністерства економіки України від 12 квітня 2022 року № 827-22, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 травня 2022 року за № 565/37901.
Порядком передбачено, що форма звітності подається до центру зайнятості безумовно – навіть у випадку самостійного укомплектування вакансій (відомості про вакансію в такому випадку не заповнюються). Одним із варіантів такого самостійного укомплектування є розміщення інформації про вакансію на офіційному вебсайті роботодавця. При цьому роботодавці мають додержуватися антидискримінаційних вимог щодо оголошень про вакансії. Так, забороняється в оголошеннях зазначати обмеження щодо віку кандидатів, пропонувати роботу лише жінкам або лише чоловікам, за винятком специфічної роботи, яка може виконуватися виключно особами певної статі, висувати вимоги, що надають перевагу одній із статей, а також вимагати від осіб, які працевлаштовуються, надання відомостей про особисте життя. За порушення порядку розміщення оголошень передбачена відповідальність.
Все про форму № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» на вебсторінці Державного центру зайнятості: https://shorturl.at/of3GJ
Є запитання щодо заповнення форми № 3-ПН та її подання? Звертайтеся до місцевих підрозділів Кіровоградського обласного центру зайнятості, контактна інформація доступна на вебсторінці, посилання тут: https://shorturl.at/WvXZr
#Електронний_кадровий_клуб
|
|
|
|
|
Порядок подання форми звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)” затверджено наказом Міністерства економіки України від 12 квітня 2022 року № 827-22, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 травня 2022 року за № 565/37901.
Пунктом 1.8 розділу I вказаного Порядку передбачено, що роботодавець може повідомити центр зайнятості про закриття вакансії шляхом електронної комунікації, зокрема мобільним або фіксованим зв’язком, надсилання повідомлення електронною поштою. Роботодавець може повідомити про таке закриття фахівця центру зайнятості під час особистої зустрічі.
Все про форму № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» на вебсторінці Державного центру зайнятості: https://shorturl.at/eNBUQ Є запитання щодо заповнення форми № 3-ПН та її подання? Звертайтеся до місцевих підрозділів Кіровоградського обласного центру зайнятості, контактна інформація доступна на вебсторінці, посилання тут: https://shorturl.at/VkNVh
#Електронний_кадровий_клуб
|
|
|
|
|
Так, обов’язково.
Нагадаємо, що у формі звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)” професійна назва робіт (професія/посада) зазначається у таблиці “Основні дані про вакансію(ї)” та у додатку до форми “Відомості про вакансію(ї)”.
Відповідно до пункту 4.1 розділу IV Порядку подання форми звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)”, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 12 квітня 2022 року № 827-22, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 травня 2022 року № 565/37901, професійна назва робіт (професія/посада) зазначається згідно з Національним класифікатором України ДК 003:2010 “Класифікатор професій”, затвердженим наказом Держспоживстандарту від 28 липня 2010 року № 327.
Примітка. З інформацією щодо користування вказаним класифікатором можна ознайомитися на вебсторінці Міністерства економіки України: https://shorturl.at/wqavu
Все про форму № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» на вебсторінці Державного центру зайнятості: https://shorturl.at/TgJW5 Є запитання щодо заповнення форми № 3-ПН та її подання? Звертайтеся до місцевих підрозділів Кіровоградського обласного центру зайнятості, контактна інформація доступна на вебсторінці, посилання тут: https://shorturl.at/JAb63
#Електронний_кадровий_клуб
|
|
|
|
|
Так, можуть.
Відповідно до пункту 5.1 розділу V Порядку подання форми звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)”, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 12 квітня 2022 року № 827-22 (набирає чинності 07 липня 2022 року), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 травня 2022 року за № 565/37901, відомості про вакансію заповнюються фахівцем центру зайнятості під час проведення консультацій з роботодавцем. Такі консультації проводяться під час особистої зустрічі фахівця з роботодавцем, шляхом електронної комунікації, надсилання/отримання повідомлень електронною поштою. Відомості про вакансію можуть заповнюватись роботодавцем самостійно.
Все про форму № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» - на вебсторінці Державного центру зайнятості: https://shorturl.at/Jd7i0
Є запитання щодо заповнення форми № 3-ПН та її подання? Звертайтеся до місцевих підрозділів Кіровоградського обласного центру зайнятості, контактна інформація доступна на вебсторінці, посилання тут: https://shorturl.at/69Nvp
#Електронний_кадровий_клуб
|
|
|
|
|
Ця історія грантерки може стати прикладом для мешканців нашої громади. Тож, якщо цікаво, читайте. Не втрачайте свій шанс вибороти грат і зайнятися власною справою або її розвинути.
Жителька Світловодська, дружина учасника бойових дій Дубик Алла Петрівна – стала переможницею урядової грантової програми «Грант для ветеранів та членів їхніх сімей».
Ідея розпочати підприємницьку діяльність покликана задовольнити потреби мешканців громади та прилеглих до неї територій у забезпеченні деревиною, адже опалення дровами є відносно дешевим джерелом енергії порівняно з іншими видами опалення. Особливо актуальним питання обігріву домівок постає для мешканців сільських районів.
«Моя бізнес-ідея виникла внаслідок спостереження за роботою чоловіка у цивільному житті і тенденцій, які він помітив серед місцевих жителів. Він працював на підприємстві з постачання колотих дров для населення в області. У деяких районах була чимала потреба у деревині для опалення, тому що ця сфера була представлена 3-5 приватними постачальниками, які не могли повністю закрити потребу людей у сировині. Так прийшла думка щодо створення бізнесу з реалізації деревного палива (продаж колотих, пиляних метрових дров). Для підготовки сировини до продажу планувала використовувати власну територію площею 0,1 га. Потрібен був також вантажний транспортний засіб для розвезення дров. Я проаналізувала витрати на свій проєкт – коштів бракувало. Так і вирішила взяти участь у грантовій програмі. Коли отримала ствердне рішення, дуже зраділа: тепер я могла придбати великий автомобіль – самоскид ЗІЛ», – розповідає підприємиця.
До реалізації бізнес-плану грантерка підготувалась заздалегідь: прорахувала фінансову складову та домовилась з місцевими лісництвами щодо закупівлі дров.
Все склалося вдало. На сьогодні вона успішна підприємиця, яка реалізовує свій бізнес у Кременчуцькому районі Полтавської області та Олександрійському районі Кіровоградської області.
За словами Алли Петрівни, бізнес орієнтовано на жителів переважно пенсійного віку. Це пов’язано з тим, що вони часто заощаджують на газовому опаленні, а тому використовують деревне. Також при доставці можна замовити послугу складування дров. Грантерка акцентує, що для людей похилого віку та людям з інвалідністю ця послуга надається безкоштовно.
У пані Алли наразі працюють двоє фахівців на посадах водія та лісоруба. У майбутньому ж підприємиця планує розширювати охоплення території та працевлаштувати на роботу більше найманих працівників.
Тож побажаємо їй успіху на шляху розвитку власної справи!
|
|
|
|
|
Перш за все нагадаємо, що Порядком надання компенсації фактичних витрат за облаштування робочих місць/місць провадження господарської діяльності/незалежної професійної діяльності осіб з інвалідністю (далі – Порядок), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2023 року № 893 (у редакції постанови від 21 лютого 2025 року № 273 – набрала чинності – 18 березня 2025 року), передбачено, що компенсація надається також у разі облаштування робочого місця для працівника, який вийшов на роботу у зв’язку із звільненням з військової служби у запас/відставку на збережене місце роботи, посаду відповідно до частини третьої статті 119 Кодексу законів про працю України (та/або якого переведено за його згодою на іншу посаду в цього роботодавця) і який є особою з інвалідністю.
Пунктом 7 Порядку передбачено, що заява для отримання компенсації подається роботодавцем протягом 180 календарних днів з дати виходу на роботу особи з інвалідністю.
Роботодавцям слід враховувати, що пропуск такого строку є підставою для відмови в наданні компенсації (підпункт 7 пункту 8 Порядку).
Також необхідно мати на увазі, що ще однією підставою для відмови у наданні компенсації може бути не встановлення особі інвалідності I або II групи на дату виходу на роботу чи протягом 180 календарних днів з дати виходу на роботу на збережене робоче місце (підпункт 16 пункту 8 Порядку).
Все про компенсацію – на вебсторінці Державного центру зайнятості, посилання тут: https://surl.li/zjjbfz
#Електронний_кадровий_клуб
|
|
|
|
|
Ні, не може.
Підстави для відмови в наданні компенсації визначені у пункті 8 Порядку надання компенсації фактичних витрат за облаштування робочих місць/місць провадження господарської діяльності/незалежної професійної діяльності осіб з інвалідністю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2023 року № 893 (в редакції постанови від 21 лютого 2025 року № 273 – набрала чинності – 18 березня 2025 року). Підпунктом 1 вказаного пункту передбачено, що компенсація не надається якщо заявник має заборгованість/податковий борг:
- зі сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування;
- з податків, зборів, платежів, контроль за справлянням яких покладено на податкові органи, до державного та/або місцевого бюджетів та/або заборгованості з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування станом на 01 число місяця, що передує місяцю, в якому подано заяву.
Окремо акцентуємо увагу на тому, що попередня редакція порядку передбачала, серед іншого, відмову у наданні компенсації за наявності заборгованості з податків, зборів та інших платежів до державного і місцевого бюджетів понад 6 місяців, що передують 01 числу місяця, в якому подана заява про надання компенсації. Наразі йде мова про наявність заборгованості загалом.
З найпоширенішими запитаннями з питань отримання компенсації та відповідями на них можна ознайомитись на вебсторінці Державного центру зайнятості, посилання тут:
https://surl.li/upgcwl
#Електронний_кадровий_клуб
|
|
Маєте проблеми зору? Оберіть зручний формат:
A-
A
A+
|