Навігація

Архів новин

Вхід

Офіційний сайт Добровеличківської селищної ради » Державна служба зайнятості інформує » Для роботодавців » Сторінка 4

Безбар'єрність та підтримка: розширено програму компенсації за облаштування робочих місць для людей з інвалідністю

Уряд розширив доступ українцям до програми компенсації за облаштування робочих місць для людей з інвалідністю. Відтепер компенсацію від держави зможуть отримати також самозайняті особи, фізичні особи-підприємці, які є людьми з інвалідністю. Рішення ухвалив Кабінет Міністрів на засіданні 21 лютого.

«Ми розширюємо програму, яка допомагає бізнесу облаштувати інклюзивні робочі місця для людей з інвалідністю. Відтепер обладнати своє робоче місце за підтримки держави зможуть люди з інвалідністю, які є самозайнятими, або ФОПами, ветерани з інвалідністю, які хочуть розпочати свій бізнес. Вони зможуть придбати необхідні їм спеціальні меблі, устаткування, допоміжні пристрої, як от підйомники чи пандуси. Також роботодавці зможуть отримати компенсацію за облаштування робочого місця для працівника-ветерана, який повернувся з війни з інвалідністю», — зазначила Перша віцепрем’єр-міністерка України – Міністерка економіки України Юлія Свириденко.

З початку 2025 року за цією програмою держава компенсувала бізнесу витрати на облаштування майже 300 робочих місць, інвестувавши у безбар’єрність 16 млн грн.

Окрім цього, згідно з рішенням Уряду розширено також перелік допоміжних засобів, за які можна отримати компенсацію за програмою. Зокрема, перелік доповнено технічними засобами, програмним забезпеченням та послугами, які забезпечують переклад з/на українську жестову мову, як офлайн, так і онлайн. Рішення Уряду набуде чинності після публікації.

Довідково

Нагадаємо, програму надання компенсацій роботодавцям витрат на облаштування робочих місць для осіб з інвалідністю Уряд запровадив в серпні 2023 року. За умовами програми сума компенсації з 1 січня 2025 року становить до 120 тис. грн — за облаштування робочих місць для людей з інвалідністю I групи, до 80 тис. грн — для людей з інвалідністю II групи.

У 2024 році програмою скористались понад 1500 підприємців, які облаштували майже 2000 робочих місць для людей з інвалідністю. Держава компенсувала бізнесу витрати на 129 млн грн.

Програма надання компенсації роботодавцям витрат на облаштування робочих місць для людей з інвалідністю є частиною флагманського проєкту Міністерства економіки України «Робота без бар’єрів», який реалізується на виконання Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні.

Все про компенсацію за облаштування робочого місця особи з інвалідністю за посиланням https://www.dcz.gov.ua/employer/choiceprofit/placeinvalid

Є питання щодо її отримання? Звертайтеся до фахівців філій, зокрема, до Кіровоградського обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів. Контакти тут: http://surl.li/pacfp

 

Які зміни відбулись у законодавстві з питань підтримки виробництв переробної промисловості?

На початку нагадаємо, що Порядок надання грантів на створення або розвиток виробництв переробної промисловості затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2022 року № 739 (із змінами). Метою надання грантів є сприяння зайнятості населення, створення нових робочих місць, створення нових або розвиток існуючих виробництв переробної промисловості, збільшення надходжень від сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Джерелами фінансування надання грантів є кошти державного бюджету та Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття...

Докладніше

Яка інформація має бути зазначена в адресній частині форми звітності № 3-ПН?

Форма звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)” складається з адресної частини, таблиці основних даних про вакансії до додатку до форми, в якому зазначаються відомості про вакансії.

В адресній частині має бути зазначено ідентифікаційний код ЄДРПОУ юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків для фізичної особи-підприємця), найменування юридичної особи (ПІБ підприємця), ПІБ керівника підприємства, місцезнаходження юридичної особи (місце проживання підприємця). У формі ставиться позначка про співпадання місцезнаходження (місця проживання) з місцем провадження діяльності. Якщо ці місця не співпадають ставиться відповідна позначка та зазначається адреса такого місця провадження господарської діяльності.

У формі зазначаються також контактні дані респондента – номер телефона, електронна адреса (підприємства та особи, відповідальної за підбір персоналу), адреса сторінки в мережі Інтернет.

Форма містить позначку про те, чи це первинна форма чи уточнювальна.

Форма підписується керівником юридичної особи (підприємцем).

Все про форму звітності № 3-ПН на вебсторінці Державного центру зайнятості за посиланням https://surl.li/ygvsta.

Є питання? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів. Контакти тут: http://surl.li/pacfp

 

#Електронний_кадровий_клуб

 

 

За якою формою має роботодавець подавати інформацію про вакансії до центру зайнятості?

Роботодавці мають подавати до центрів зайнятості інформацію про вакансії за формою звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)”.

Форма звітності та порядок її подання затверджені наказом Міністерства економіки України від 12 квітня 2022 року № 827-22, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 травня 2022 року № 565/37901.

Форма звітності № 3-ПН складається з адресної частини та таблиці “Основні дані про вакансію(ї)”. Додатком до форми є “Відомості про вакансію(ї)”.

У таблиці основних даних про вакансії роботодавець зазначає інформацію про способи укомплектування вакансій. Їх три:

за сприяння Державної служби зайнятості;

за сприяння служби та одночасно з підбором кадрів роботодавцем самостійно;

лише самостійний підбір кадрів.

Якщо обирається спосіб укомплектування за сприяння служби, заповнюються також відомості про вакансії.

Звертаємо увагу, що навіть у разі укомплектування вакансій роботодавцем виключно самостійно, ним має бути обов’язково подана форма звітності № 3-ПН.

Все про форму звітності № 3-ПН на вебсторінці Державного центру зайнятості за посиланням https://www.dcz.gov.ua/employer/zvit/3pn

Є питання? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів. Контакти тут: http://surl.li/pacfp

 

#Електронний_кадровий_клуб

Чи подається роботодавцем інформація до центру зайнятості при масовому вивільненні державних службовців?

   Так, подається.

   Роботодавці зобов’язані своєчасно та в повному обсязі подавати центрам зайнятості інформацію про заплановане масове вивільнення державних службовців відповідно до пунктів 1 та 1-1 частини першої статті 87 Закону України "Про державну службу" (ст.50 Закону України “Про зайнятість населення”).

   На відміну від загального строку подання такої інформації (не пізніше ніж за 2 місяці до вивільнення), інформація має подаватися не пізніше ніж за 30 календарних днів до вивільнення.

   Інформація подається за формою звітності № 4-ПН “Інформація про заплановане масове вивільнення працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці”.

   Все про форму звітності № 4-ПН “Інформація про заплановане масове вивільнення працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці” читайте на вебсторінці Державного центру зайнятості, посилання тут: https://www.dcz.gov.ua/employer/zvit/4pn

   Є питання? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів за місцем провадження діяльності. Контакти тут: http://surl.li/pacfp

 

#Електронний_кадровий_клуб

 

 

 

За якою формою роботодавці зобов’язані інформувати центр зайнятості при масовому вивільненні працівників?

Роботодавці зобов’язані своєчасно та в повному обсязі подавати до центрів зайнятості інформацію про заплановане масове вивільнення працівників у зв’язку зі змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання (ст. 50 Закону України “Про зайнятість населення”).

Зазначена інформація подається за формою звітності № 4-ПН “Інформація про заплановане масове вивільнення працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці”. Сама форма звітності та порядок її подання затверджені наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18 березня 2021 року № 563, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2021 року за № 445/36067.

Все про форму звітності № 4-ПН “Інформація про заплановане масове вивільнення працівників у зв'язку зі змінами в організації виробництва і праці” читайте на вебсторінці Державного центру зайнятості, посилання тут: https://surl.li/rmzefn

Є питання? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів за місцем провадження господарської діяльності. Контакти тут: http://surl.li/pacfp

 

#Електронний_кадровий_клуб

 

 

Чи мають роботодавці інформувати центр зайнятості про вивільнення працівників?

Так, мають.

Але тільки в тих випадках, коли вивільнення є масовим. Критерії масового вивільнення працівників визначені статтею 48 Закону України “Про зайнятість населення”.

Масовим вивільненням з ініціативи роботодавця є протягом одного місяця є:

- вивільнення 10 і більше працівників у роботодавця з чисельністю працівників від 20 до 100;

- вивільнення 10 і більше відсотків працівників у роботодавця з чисельністю працівників від 101 до 300;

- вивільнення 30 і більше працівників у роботодавця з чисельністю працівників від 301 до 1000;

- вивільнення 3 і більше відсотків працівників у роботодавця з чисельністю працівників від 1001 і більше.

Також слід зазначити, що показники масового вивільнення працівників, заходи із запобігання вивільненню та з мінімізації негативних наслідків передбачаються колективними договорами, угодами. Комплекс заходів щодо забезпечення зайнятості працівників, які підлягають вивільненню, розробляється відповідними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за участю сторін соціального діалогу.

Закон України “Про зайнятість населення” доступний за посиланням: https://surl.li/griwis

 

Кіровоградський обласний центр зайнятості

 

 

«Власна справа»: зміни цільових витрат у підприємництві

Програма Власна справа /грант/, яку реалізує Міністерство економіки України разом з Державною службою зайнятості, допомагає підприємцям отримати грант на започаткування чи розвиток власного бізнесу. Але що робити, якщо потрібно змінити цільові витрати?

Важливо! Якщо ви вже отримали грант, але хочете змінити цільове використання коштів, дотримуйтесь певної процедури, щоб зміни були узгоджені та легітимні.

Ось що потрібно зробити:

  1. Напишіть заяву до регіонального центру зайнятості або через кабінет отримувача на порталі «Дія».
  2. Вкажіть причину зміни використання коштів та надайте контактні дані й електронну пошту. Формування заяви про зміну цільового призначення мікрогранту на порталі «Дія» закінчується накладенням електронного підпису (КЕП).
  3. Додайте оновлений бізнес-план, з урахуванням запропонованих змін. Заяви без бізнес-плану не розглядаються!
  4. Після цього Державний центр зайнятості розгляне вашу заяву на найближчому засіданні комісії та ухвалить рішення про зміну чи відмову. Про це буде повідомлено регіональний центр зайнятості та уповноважений банк, щоб відновити фінансування.
  5. Відповідне рішення вам надішлють через «Дію» або на електронну пошту. У випадку відмови ви можете ще раз подати заявку з обґрунтуванням змін.

Зміни будуть враховані лише після виконання всіх цих кроків.

Більше про грантову програму тут: https://is.gd/eUYvrX

 

Чи може бути відмовлено роботодавцю в наданні компенсації фактичних витрат за облаштування робочих місць при працевлаштуванні осіб з інвалідністю?

Так, може бути відмовлено.

У пункті 7 Порядку надання роботодавцям компенсації фактичних витрат за облаштування робочих місць працевлаштованих осіб з інвалідністю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2023 року № 893, викладені підстави, коли компенсація не надається.

Такий перелік доволі великий містить 17 пунктів. Серед них і підстава, коли придбаний роботодавцем допоміжний засіб для облаштування робочого місця не визначений переліком згідно з додатком до вказаного Порядку.

Вся інформація про компенсацію за облаштування робочого місця особи з інвалідністю доступна на вебпорталі Державного центру зайнятості, посилання тут: http://surl.li/lpmjtf

#Електронний_кадровий_клуб

Чи скасовується дозвіл на застосування праці іноземців у разі виявлення недостовірності даних у поданих роботодавцем документах?

Чи скасовується дозвіл на застосування праці іноземців у разі виявлення недостовірності даних у поданих роботодавцем документах?

 

Так, фактично скасовується. При цьому потрібно враховувати наступні зміни у відповідних формулюваннях.

Законом України від 10 жовтня 2024 року № 4017-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про адміністративну процедуру» (набрав чинності 15 листопада 2024 року) внесено зміни, у тому числі, до Закону України «Про зайнятість населення». Цими змінами, зокрема, термін «скасування» (дозволу) змінено на «відкликання». 

До змін пунктом 4 частини 2 статті 42-10 Закону України «Про зайнятість населення» передбачалась також можливість скасування дозволу у разі виявлення недостовірності даних у поданих роботодавцем документах, яка не могла бути виявлена під час розгляду заяви. Наразі цей пункт 4 виключений. Але це зменшує міру відповідальності за подання недостовірних даних.

Відтепер регіональний центр зайнятості має право визнати недійсним дозвіл у разі виявлення у поданих роботодавцем документах недостовірності даних, що не могли бути виявлені під час розгляду заяви. При цьому має дотримуватися порядок, визначений Законом України «Про адміністративну процедуру». Дозвіл вважається недійсним з дня прийняття рішення про його недійсність регіональним центром зайнятості.

Закон України від 10 жовтня 2024 року № 4017-IX доступний на парламентській вебсторінці за посиланням: http://surl.li/nnrlkp

 

Кіровоградський обласний центр зайнятості

←  повернутися 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 17 далі →
    Маєте проблеми зору?
    Оберіть зручний формат:

    A-    A    A+  Увімкнути альтернативну версію сайту


Опитування




Корисні ресурси






    Офіційне інтернет-представництво Президента України


    Верховна Рада України


    Законодавство України


    Кабінет Міністрів України


    Кіровоградська ОДА


    Кіровоградська обласна рада