Навігація

Архів новин

Вхід

Офіційний сайт Добровеличківської селищної ради » Пенсійний фонд України інформує » Сторінка 6

До уваги роботодавців: коригуємо заяви-розрахунки правильно!

 

 

Щоб отримати фінансування “лікарняних” (для виплати у подальшому працівнику) роботодавець має подати до Пенсійного фонду України заяву-розрахунок з інформацією про нараховані застрахованій особі кошти. Але після того, як заяві-розрахунку страхувальника, яка подана в особистому кабінеті через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, надано статус  “Оплачено”, може з’явитись необхідність коригування заяви-розрахунку, тобто внесення до неї даних на збільшення або зменшення сум. Як сформувати та подати коригуючу заяву-розрахунок у кабінеті страхувальника на вебпорталі Пенсійного фонду України?

Варіанти коригування

Зміна суми: “Коригування збільшення” ‒ це отримання додаткового фінансування (дозамовлення) або “Коригування зменшення” ‒ повернення вже отриманих сум.

Зміна інших параметнрів (не суми):  “Коригування інших параметрів” ‒ виправлення інформації про застраховану особу, зміна кількості страхового стажу, зазначення пільги ліквідаторам аварії на ЧАЕС, реквізити “лікарняного”, причину непрацездатності (для паперових листків непрацездатності) тощо.

Де сформувати коригуючу заяву-розрахунок?

Усі коригування відбуваються на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) шляхом створення нової заяви-розрахунку з ознакою “коригуюча”.

Алгоритм створення коригуючої заяви-розрахунку:

  1. При створенні коригуючих заяв-розрахунків страхувальнику потрібно підкріпити скановану копію листа, створеного в довільній формі, з детальним описом причини виникнення помилки.
  2. У листі вказати прізвище, ім’я, по батькові та ідентифікаційний код застрахованої особи, номер та період листка непрацездатності, за яким проводиться коригування, номер та дату заяви-розрахунку, яка коригується.
  3. Якщо тип коригування заяви-розрахунку “Коригування збільшення”, то підкріплюється сканований лист з поясненням, якщо “Коригування зменшення” ‒ підкріплюється сканований лист з поясненням та сканована копія платіжного доручення про повернення коштів до Пенсійного фонду України.

  

 

Антоніна ТОРШИНА,

начальник управління пенсійного забезпечення,

надання страхових виплат, соціальних послуг,

житлових субсидій та пільг головного управління

Пенсійного фонду України в Кіровоградській області

У жовтні щочетверга на прямому зв’язку пенсійна служба області

Щочетверга з 11.00 до 12.00 у головному управлінні за номером “гарячої” лінії (0522) 33-04-41 роз’яснення та консультації з питань, що належать до сфери діяльності Пенсійного фонду України, надають керівники структурних підрозділів.

 

 

Так, у жовтні додзвонювачів консультуватимуть:

05 жовтня 2023 року – начальник управління обслуговування громадян Світлана РИНДІНА;

12 жовтня 2023 року – заступник начальника управління начальник відділу методології та організації роботи із застосування пенсійного законодавства управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг Інна РАТУШНА;

19 жовтня 2023 року – заступник начальника управління начальник відділу методології та звітності управління з питань виплат Наталя БУТКОВСЬКА;

26 жовтня 2023 року заступник начальника головного управління Інна МАКСИМЕНКО.

                                                                                    

Нагадуємо, що у головному управлінні Пенсійного фонду України в Кіровоградській області ЩОДНЯ діють прямі телефонні “гарячі” лінії. Фахівці управління обслуговування громадян за номерами (0522) 33-04-41, 050-874-28-63, 097-988-98-68 оперативно нададуть вичерпну інформацію з питань пенсійного та соціального спрямування.

 

Людмила СОРОКА,

начальник управління адміністративного забезпечення

головного управління Пенсійного фонду України

в Кіровоградській області

Пенсіонерам важливо пам’ятати про необхідність ідентифікації (підтвердження) особи

Якщо пенсіонер отримує пенсію на банківську картку, строк дії якої перевищує один рік, і при цьому протягом року не знімає з неї гроші, ‒ це сигнал для Пенсійного фонду України (далі ‒ ПФУ) про можливі проблеми отримання особою коштів: наприклад, смерть пенсіонера, про яку ніхто не повідомив, неможливість отримання кошти через воєнні дії тощо.

 

 

Уповноважений банк повідомляє ПФУ про те, що пенсіонер не здійснював зняття коштів, тобто спостерігається відсутність видаткових операцій, і не приходив до банківської установи для ідентифікації. І ПФУ припиняє перераховувати кошти на цю банківську картку, натомість продовжує проводити виплату, але через призначеного оператора поштового зв’язку за зазначеним у заяві місцем фактичного проживання одержувача в населеному пункті у межах України.

Що в такому випадку робити пенсіонеру, щоб відновити виплату коштів на банківську картку? Необхідно ідентифікуватися, тобто підтвердити свою особу.

Буває фізична ідентифікація: коли пенсіонер особисто приходить до сервісного центру ПФУ і на підставі пред’явленого (в обов’язковому порядку) паспорта громадянина України або іншого документа, що посвідчує особу і підтверджує її вік, та визначеного законодавством документа, в якому зазначено відомості про місце її проживання, підтверджує свою особу.

Також відтепер до фізичної ідентифікації (відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.08.2023 № 837) прирівнюється:

  • авторизація в особистому електронному кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою віддаленого кваліфікованого електронного підпису “Дія. Підпис” (“Дія ID”), створеного за допомогою мобільного додатка Єдиного державного вебпорталу електронних послуг;
  • посвідчення в установленому порядку за зверненням одержувача, який тимчасово проживає за кордоном, відповідною закордонною дипломатичною установою України факту, що особа є живою.

А що робити, якщо особа і хотіла б прийти особисто, проте не має такої можливості через неможливість виїхати з тимчасово окупованої території? На даний час ПФУ розробляє порядок проведення ідентифікації та верифікації особи за допомогою відеоконференцзв’язку із дотриманням законодавства у сфері електронних довірчих послуг. Під час сеансу такого відеоконференцзв’язку пред’являтимуться документи, що посвідчують особу, відповідно до порядку, визначеного правлінням Пенсійного фонду України за погодженням із Мінсоцполітики та Мінцифри.

Світлана Риндіна,

начальник управління обслуговування громадян

головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області

Чому деякі захисники вже отримали виплати до Дня Незалежності, а деякі ‒ ні?

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів від 21.07.23 № 754 “Деякі питання соціального захисту ветеранів війни та жертв нацистських переслідувань” одноразова грошова виплата ветеранам війни, учасникам бойових дій, особам з інвалідністю внаслідок війни, громадянам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною та членам сімей загиблих Захисників і Захисниць України виплачуватиметься до Дня Незалежності України.

 

 

Виплати передбачені у різних розмірах (від 450 до 3 100 грн) та різними шляхами ‒ залежить від категорії осіб, які мають право на отримання даної грошової виплати.

Перша категорія отримувачів одноразової грошової допомоги до Дня Незалежності України ‒ якщо особа є пенсіонером. Такі громадяни отримали виплату разом із серпневою пенсією, без додаткового звернення: 10 855 пенсіонерів Кіровоградщини вже отримали грошову виплату на суму 13,14 млн грн.

Друга категорія отримувачів: особи, які не є пенсіонерами, і наразі перебувають на службі в силових структурах та відомствах, в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах.

Виплати даній категорії ветеранів будуть забезпечені за місцем проходження служби після подачі установами силових структур відповідних заявок до головного управління. Станом на 11.09.2023 заявки подали 38 відомств щодо 5 939 осіб на суму 5,97 млн грн.

Звертаємо увагу, що термін подання військовими частинами та установами силових структур заявок на виплату одноразової грошової допомоги до Дня Незалежності України ‒ до 10.2023.

Третя категорія отримувачів одноразової грошової допомоги до Дня Незалежності України ‒ якщо захисник не є пенсіонером і не перебуває на службі в силових міністерствах та відомствах, в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах, то для отримання грошової виплати йому необхідно звернутись до будь-якого сервісного центру особисто, написати заяву та пред’явити документи, що посвідчують особу та її статус, а також номер поточного банківського рахунку, на якій буде здійснено виплату одноразової грошової допомоги. Станом на 11.09.2023 до сервісних центрів звернулося 447 осіб. Термін прийому заявок на отримання виплати від осіб, що звернулися до сервісних центрів, ‒ до 01.11.2023.

 

Антоніна ТОРШИНА,

начальник управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат,

соціальних послуг, житлових субсидій та пільг головного управління

Пенсійного фонду України в Кіровоградській області

ПЕНСІЯ ЗА ОСОБЛИВІ ЗАСЛУГИ ПЕРЕД УКРАЇНОЮ: ЩО ЗМІНИЛОСЯ?

На Кіровоградщині 8 519 осіб разом з основною пенсією (за віком, по інвалідності, у разі втрати годувальника або за вислугу років) отримують щомісячну надбавку ‒ за особливі заслуги перед Україною.

З 01 липня 2023 року змінено та оновлено перелік категорій осіб, які мають право на надбавку за особливі заслуги перед Україною.

 

 

Категорії осіб, які мають право на виплату даного виду надбавки

  1. Особи, визнані борцями за Незалежність України у XX столітті та реабілітовані, з числа тих, яких за політичними a6o релігійними мотивами було піддано репресіям у формі (формах) позбавлення волі (ув’язнення) чи примусового безпідставного поміщення здорової людини до психіатричного закладу за рішенням позасудового a6o іншого репресивного органу.

Підстава для призначення: довідка Регіональної комісії обласної державної адміністрації , що підтверджує статус особи.

Пенсію за особливі заслуги перед Україною даній категорії осіб призначають з дня звернення або з дня набуття права на неї, якщо звернення відбулося не пізніше 12 місяців з дня набуття такого права, але не раніше 01.07.2023 року.

Розмір такої надбавки ‒ 4200 гривень.

! Щороку з 1 березня (починаючи з 2024 року) розмір надбавки підвищуватиметься на коефіцієнт збільшення, визначений для індексації пенсій.

 

  1. Герої України; особи, нагороджені орденом Героїв Небесної Сотні, чотирма i більше орденами України після проголошення незалежності України; особи, відзначені почесним званням України “народний” після проголошення Незалежності України; матері, які народили п’ять i більше дітей та виховали ïx до шестирічного віку.

Розмір такої надбавки ‒  35-40 % розміру прожиткового мінімуму, визначеного для осіб, які втратили працездатність. На сьогодні це від 732 до 837 гривень.

 

  1. Ветерани війни, які після проголошення Незалежності України нагороджені орденом за особисту мужність (особистий внесок), захист державного суверенітету та територіальної цілісності України; видатні спортсмени; космонавти, члени льотно-випробувальних екіпажів літаків; особи, відзначені почесним званням України “заслужений”, державною премією України, нагороджені одним із орденів України.

Розмір такої надбавки ‒  23-35 % розміру прожиткового мінімуму, визначеного для осіб, які втратили працездатність. На сьогодні це від 481 до 732 гривень.

 

Хто втратив право на пенсію за особливі заслуги?

З 01.07.2023 призначення даного виду надбавки скасовано:

* особам, які мають радянські звання та ордени;

* народним депутатам України;

* депутатам чотирьох і більше скликань Верховної Ради АР Крим, обласних, районних та міських рад.

Однак пенсії, призначені до 01.07.2023, виплачуватимуться і надалі на встановлених раніше умовах.

 

Важливо!

* Якщо особа одночасно має право на надбавки з кількох підстав, встановлюється надбавка, що є більшою, в максимальному розмірі.

* У разі збільшення прожиткового мінімуму, для осіб, які втратили працездатність, Пенсійний фонд України здійснює перерахунок розміру пенсії за особливі заслуги з дати, з якої встановлено новий розмір прожиткового мінімуму.

 

Законодавча база

Закон України від 29.05.2023 № 3113-ІХ “Про внесення змін до законів України “Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років”та “Про пенсії за особливі заслуги перед Україною”.

 

Антоніна ТОРШИНА,

начальник управління пенсійного забезпечення,

надання страхових виплат, соціальних послуг,

житлових субсидій та пільг головного управління

Пенсійного фонду України в Кіровоградській області

БО "Міжнародний благодійний фонд "Руки друзів"

Регіональний офіс міжнародного співробітництва – ініціатива Конгресу місцевих та регіональних влад при Президентові України, що має на меті розвиток взаємодії місцевих та регіональних влад з міжнародними партнерами, які прагнуть співпрацювати на рівні області та територіальної громади.  

В рамках співпраці Регіонального офісу міжнародного співробітництва в області за підтримки благодійної організації "Міжнародний благодійний фонд "Руки друзів" , Добровеличківська  об’єднана територіальна громада  отримала чергову допомогу для забезпечення  комфортних умов проживання внутрішньо переміщених осіб.

У складі допомоги - меблі та речі для облаштування ігрових куточків які зроблять проживання дітей більш комфортним: м'які пуфи,  стінка ігрова для іграшок, бадмінтон, гойдалка, вуличні тренажери універсальний та орбітрек, стіл письмовий та стільці для навчання,  а також сантехніка.

Це вже не перша допомога від міжнародного благодійного фонду "Руки друзів", протягом широкомасштабної війни росії проти України.  

Ми вдячні БО "Міжнародний благодійний фонд "Руки друзів"  за підтримку.  Разом ми втілюємо в життя важливі ініціативи для нашого спільного благополуччя та безпеки...

Докладніше

У вересні щочетверга на прямому зв’язку пенсійна служба області

Щочетверга з 11.00 до 12.00 у головному управлінні за номером “гарячої” лінії (0522) 33-04-41 роз’яснення та консультації з питань, що належать до сфери діяльності Пенсійного фонду України, надають керівники структурних підрозділів.

 

 

Так, у вересні додзвонювачів консультуватимуть:

07 вересня 2023 року – заступник начальника відділу методології та організації роботи з обслуговування громадян управління обслуговування громадян Ганна ОПРЯ;

14 вересня 2023 року – начальник управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг Антоніна ТОРШИНА;

21 вересня 2023 року – начальник головного управління Наталія СІМОНЯН;

28 вересня 2023 року – заступник начальника управління – начальник відділу методології та контролю за використанням даних інформаційних систем та електронних реєстрів управління інформаційних систем та електронних реєстрів Оксана ПУХАРЬ.

 

Нагадуємо, що у головному управлінні Пенсійного фонду України в Кіровоградській області ЩОДНЯ діють прямі телефонні “гарячі” лінії. Фахівці управління обслуговування громадян за номерами (0522) 33-04-41, 050-874-28-63, 097-988-98-68 оперативно нададуть вичерпну інформацію з питань пенсійного та соціального спрямування.

 

 

 

Людмила СОРОКА,

начальник управління адміністративного забезпечення

головного управління Пенсійного фонду України

в Кіровоградській області

Яка різниця між відмовою і не призначенням субсидії? Якщо призначили нуль гривень субсидії ‒ це відмова?

Саме ці питання все частіше лунають у сервісних центрах обслуговування громадян головного управління. Нагадуємо, рішення “призначено”, “не призначено” та “відмовлено” приймаються відповідно до звернення заявника про призначення субсидії. У чому різниця між цими рішеннями?

 

 

 

Звісно, якщо заявник отримує позитивне рішення ‒ питань не виникає.

 

А ось інші статуси плутають. Тож звертаємо увагу, що Рішення про не призначення приймається тоді, коли особа має право на житлову субсидію, але за результатами розрахунку житлової субсидії її розмір має нульове або від’ємне значення.

 

 “Рішення про відмову в призначенні житлової субсидії приймаються у  випадках:

  • опалювальна площа житлового приміщення перевищує: 130 кв. метрів для квартир у багатоквартирному будинку та 230 кв. метрів для індивідуальних будинків;
  • наявність транспортного засобу, що підлягає державній реєстрації, з року випуску якого минуло менше п’яти років (крім мопеда та причепа) або більше ніж одного транспортного засобу, що підлягає державній реєстрації, з року випуску якого минуло менше, ніж 15 років;
  • у складі домогосподарства або у складі сім’ї члена домогосподарства є особи, які досягли 18-річного віку та які не навчаються за денною формою навчання, не отримують доходи та за них не сплачують ЄСВ, не перебувають на обліку в центрі зайнятості;
  • будь-хто зі складу домогосподарства або членів сім’ї особи зі складу домогосподарства протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням житлової субсидії здійснив покупку на суму, яка на дату проведення операції перевищує 50 тис. грн;
  • наявна прострочена понад три місяці заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг та загальна сума якої перевищує 40 неоподаткованих мінімумів (680 грн);
  • громадянин не повернув надміру перераховану (виплачену) суму житлової субсидії за попередні періоди її одержання;
  • до складу домогосподарства або у складі сім’ї члена домогосподарства є особи, які за даними Єдиного реєстру боржників мають заборгованість за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів понад три місяці;
  • будь-хто із членів домогосподарства на 01 число місяця, з якого призначається житлова субсидія, має у власності більше, ніж одне житлове приміщення (квартиру, будинок);
  • будь-хто із членів домогосподарства на 01 число місяця, з якого призначається житлова субсидія, має на депозитному рахунку кошти у загальній сумі, що перевищує 100 тис. грн, або облігації внутрішньої державної позики на загальну суму, що перевищує 100 тис. грн;
  • будь-хто із членів домогосподарства протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням житлової субсидії здійснив операції з купівлі безготівкової або готівкової іноземної валюти, а також банківських металів на загальну суму, що перевищує 50 тис. грн.

Якщо особі відмовлено у призначенні субсидії, Пенсійний фонд України повідомляє її про це рішення у паперовій формі з врученням відповідного повідомлення під особистий підпис із зазначенням причин відмови і порядку оскарження прийнятого рішення або через вебпортал електронних послуг ПФУ чи Портал “Дія”.

 

У разі усунення причин відмови в призначенні субсидії заявник має право звернутись повторно з новим пакетом документів для призначення субсидії. 

 

 

Антоніна ТОРШИНА,

начальник управління пенсійного забезпечення,

надання страхових виплат, соціальних послуг,

житлових субсидій та пільг головного управління

Пенсійного фонду України в Кіровоградській області

“КАБІНЕТ СТРАХУВАЛЬНИКА” ‒ ЗРУЧНИЙ СПОСІБ ОТРИМАННЯ ІНФОРМАЦІЇ ТА ПОСЛУГ ДЛЯ РОБОТОДАВЦІВ

За даними начальника управління інформаційних систем та електронних реєстрів головного управління Олени Пархоменко цією опцією мають можливість скористатися 14,6 тис. юридичних осіб та 20,5 тис. фізичних осіб-підприємців області. “Запрошуємо роботодавців скористатися швидким та зручним способом отримання інформації та послуг через “Кабінет страхувальника” на вебпорталі  електронних послуг Пенсійного фонду України за посиланням: https://portal.pfu.gov.ua”, ‒ нагадала фахівчиня.

 

 

 

Як авторизуватися на вебпорталі?

Для того, щоб стати користувачем електронного кабінету, потрібно увійти на вебпортал за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП – печатки підприємства або особи, яка надала останній звіт з ЄСВ).

Яку інформацію або послугу можна отримати через “Кабінет страхувальника”?

У “Кабінеті страхувальника” можна переглянути дані звітності щодо сплати ЄСВ (самостійно отримати електронні довідки щодо працівників, їхнього страхового стажу та розміру заробітної плати для здійснення розрахунків виплат за лікарняними листами).

Щоденні потреби роботодавців теж не залишились без уваги, так в “е-кабінеті” працюють зручні та доступні електронні сервіси, зокрема:

  • подання відомостей про трудову діяльність працівника шляхом введення записів із паперових документів про трудову діяльність та надання їх скан-копій. Сервіс надається для страхувальників для введення інформації щодо застрахованих осіб, які перебувають зі страхувальником у трудових відносинах;
  • подання заяв-розрахунків щодо сплати за листками непрацездатності застрахованих осіб – працівників страхувальника.

 

  • Послуга отримання електронних документів
У розділі “Комунікації з ПФУ” пункті “Запит на отримання електронних документів” та в електронному бланку замовлення реалізована можливість подання заяв на отримання електронних документів:
  • - довідка про трудовий та страховий стаж;
  • - довідки ОК-7, ОК-5;
  • - витяг з ЕТК (електронна трудова книжка);
  • -витяг з ЕРЛН (електронний реєстр листків непрацездатності).

У розділ “Звернення” надходить електронний документ у форматі pdf-довідки, достовірність якої підтверджено спеціальним QR-кодом, та електронний документ, підписаний електронним цифровим підписом Пенсійного фонду України, який, згідно чинного законодавства, є аналогом паперового документу, підписаного відповідальною особою Пенсійного фонду України.

 

  

Олена ПАРХОМЕНКО,

начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів

головного управління Пенсійного фонду України

в Кіровоградській області

Фахівці головного управління обговорили зміни до порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань/аварій на виробництві

Фахівці відділу профілактики та розслідування нещасних випадків управління контрольно-перевірочної роботи Анна Недбалова та Дмитро Нечипорук на базі ТОВ “КАПРО ОЙЛ” провели семінар на тему: “Зміни до Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві”. Представники головного управління ознайомили працівників із функціями та обов’язками Пенсійного фонду України щодо питань загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку.

 

 

 

Під час семінару висвітлені такі питання:

  • щодо реалізації роботодавцем профілактичних та інших заходів, спрямованих на усунення шкідливих і небезпечних виробничих факторів;
  • запобігання нещасним випадкам на виробництві, професійним захворюванням та іншим випадкам загрози здоров’ю застрахованих, викликаними умовами праці.

Крім цього, фахівці Фонду надали практичну допомогу щодо вдосконалення форм і методів проведення роботи у сфері охорони праці. Спеціалісти звернули увагу на терміни подання повідомлення про нещасний випадок на підприємстві, а саме: роботодавець зобов’язаний повідомити головне управління та Південно-Східне Міжрегіональне управління Державної служби з питань праці протягом однієї доби з моменту отримання інформації про нещасний випадок від безпосереднього керівника робіт, повідомлення від закладу охорони здоров’я, заяви потерпілого, членів його сім’ї або уповноваженої ним особи тощо.

Представники пенсійної служби окремо зупинилися на процедурі розслідування нещасних випадків у період дії правового режиму воєнного (надзвичайного) стану в Україні або окремих її місцевостях, яку врегульовано Порядком розслідування та обліку нещасних випадків, надали роз’яснення щодо розслідування нещасних випадків, які сталися з працівниками, під час виконання трудових обов’язків внаслідок воєнних дій.

“Всі ці випадки підлягають спеціальному розслідуванню незалежно від ступеня тяжкості травм”, ‒ зауважила Анна Недбалова.

Працівники ТОВ “КАПРО ОЙЛ” цікавилися механізмом здійснення страхових виплат, надання соціальних послуг та матеріального забезпечення застрахованим особам відповідно до законодавства за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку, тобто виплатами, які постраждалий отримає, якщо нещасний випадок стався на виробництві. 

 

 

Світлана КРИВЕНКО,

начальник управління контрольно-перевірочної роботи

головного управління Пенсійного фонду України

в Кіровоградській області

    Маєте проблеми зору?
    Оберіть зручний формат:

    A-    A    A+  Увімкнути альтернативну версію сайту


Опитування




Корисні ресурси






    Офіційне інтернет-представництво Президента України


    Верховна Рада України


    Законодавство України


    Кабінет Міністрів України


    Кіровоградська ОДА


    Кіровоградська обласна рада