|
|
|
Ні, не передбачено.
Однак слід зазначити, що у разі коли період проходження професійного навчання безробітного співпадає з періодом отримання допомоги по безробіттю, то особа отримує таку допомогу (у межах строку виплати допомоги по безробіттю).
Одночасно з цим інформуємо, що з 01 березня 2025 року набрав чинності Закон України від 15 січня 2025 року № 4219-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення права осіб з інвалідністю на працю” (далі - Закон). Закон буде введено в дію з 1 січня 2026 року.
Законом, серед іншого, вносяться зміни до Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” – частина третя статті 22 доповнена абзацом наступного змісту:
“Для осіб, зазначених у частині першій статті 30 Закону України “Про зайнятість населення”, виплата допомоги по безробіттю здійснюється протягом строку, визначеного для проходження підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації.”.
Тож відповідні категорії безробітних будуть мати право на отримання допомоги по безробіттю під час всього періоду проходження професійного навчання.
Наразі, розмір такої допомоги відповідатиме мінімальному розміру допомоги по безробіттю (частина 3 статті 23 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”).
Довідково. Ознайомитися зі статтею 30 Закону України “Про зайнятість населення” (як і в цілому з ним) можна на вебсторінці Державного центру зайнятості, посилання тут: https://www.dcz.gov.ua/low/lowlist?filter=zacon
#Правовий_порадник_шукача_роботи
|
|
|
Піщанобрідський професійний аграрний ліцей Кіровоградської обласної ради – один із перших навчальних закладів області, який скористався програмою компенсації за облаштування робочого місця працевлаштованої особи з інвалідністю.
Гуров Віктор Анатолійович – учасник бойових дій, під час несення військової служби отримав ІІ групу інвалідності. Чоловік – викладач, майстер виробничого навчання з професій сільськогосподарського напряму (професій «Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування», «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва»).
Маючи групу інвалідності, чоловік потребував інклюзивних умов праці. Дбаючи про кваліфікованих освітян та усвідомлюючи неоціненний внесок військовослужбовця у захист території та цілісності нашої держави, керівництвом навчального закладу було облаштовано робоче місце для його повноцінної праці у навчальному закладі. Зокрема, придбано персональний комп’ютер, монітор, проектор, інтерактивну дошку INTBOARD, яка поєднує інновації та класичний освітній процес, допоміжні засоби для її фіксації, кріплення для проектора та інше.
Майстер виробничого навчання Гуров Віктор підкреслює, що переваги інтерактивної дошки значно спрощують організацію навчального процесу. Наразі це універсальний мультимедійний комплекс, який дозволяє викладачам пояснювати новий матеріал з центру класу, взаємодіяти одночасно кільком учасникам освітнього процесу, поліпшує здійснення перевірки засвоєного матеріалу. До того ж, було придбано зручне багатопозиційне крісло, що знижує навантаження на хребет та корегує зручне положення для сидіння під час тривалої сконцентрованої роботи.
«Коли я дізналася від фахівців служби зайнятості про те, що роботодавець, який працевлаштував людину з інвалідністю та підготував для неї робоче місце, має можливість отримати компенсацію вартості облаштування такого місця, зволікати я, як керівник, не могла», – відзначає директорка закладу Тетяна Ліщенюк.
За облаштування робочого місця для викладача за програмою, яку адмініструє Державна служба зайнятості, державою компенсовано роботодавцю 70 тисяч гривень.
За словами Т. Ліщенюк, співпраця з Добровеличківським управлінням Новоукраїнської філії обласного центру зайнятості триває не перший рік. Таке вдале співробітництво включає добір працівників, підвищення професійних компетенцій освітян, у т.ч. шляхом отримання ваучера, проведення профорієнтаційної роботи зі студентською молоддю, яка має наміри робити перші кроки у професійне життя. Навчальний заклад відчуває реальну допомогу, тому планує співпрацювати зі службою зайнятості у напрямку отримання низки соціальних послуг і надалі.
|
|
|
Бажаєте підвищити свою кваліфікацію у сфері логістики та ефективного управління ланцюгами постачання? Державна служба зайнятості запрошує на курс «Логістичний менеджмент: основи, види, міжнародні аспекти», де є можливість отримати актуальні знання та практичні навички для успішної роботи в сучасних бізнес-умовах.
Під час навчання ви дізнаєтесь:
- основи логістичного менеджменту та його ключові функції;
- види логістики: транспортна, виробнича, дистрибуційна тощо;
- оптимізація логістичних процесів та управління витратами;
- міжнародна логістика: митне регулювання, глобальні ланцюги постачання;
- інноваційні технології у логістиці та сучасні тенденції.
Стартуємо 20 березня 2025 року на бaзi Львівського центру професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості.
Отримайте конкурентні переваги та станьте затребуваним фахівцем у сфері логістики!
Є інші питання щодо організації професійного навчання? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів за місцем вашого перебування. Контакти тут: http://surl.li/pacfp
Онлайн-графік формування навчальних груп можна переглянути тут: https://is.gd/A1GYNF
#служба_зайнятості #професійне_навчання
|
|
|
Питання заповнення форми звітності № 3-ПН врегульовані Порядком подання форми звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)”, затвердженим наказом Міністерства економіки України від 12 квітня 2022 року № 827-22, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 травня 2022 року № 565/37901.
Інформація щодо вимог до кандидата на працевлаштування зазначається роботодавцем у відомостях про вакансію. Можуть бути зазначені, серед іншого, вимоги щодо освітнього рівня, освітньо-кваліфікаційного рівня, спеціальності, професійної кваліфікації, стажу роботи.
Може бути зазначена також інформація про додаткові вміння, знання, навички, вимоги до працівника.
Але такі вимоги не мають містити дискримінаційних обмежень.
Так, заборонено роботодавцю в оголошеннях про вакансію зазначати обмеження щодо віку кандидатів, пропонувати роботу лише жінкам чи чоловікам, за винятком специфічної роботи, яка може виконуватися виключно особами певної статі. Забороняється висувати вимоги, що надають переваги одній із статей.
З інформацією щодо недопущення порушень законодавства про працю можна ознайомитися на вебсторінці Держпраці, посилання тут: https://dsp.gov.ua/faq/
Все про форму звітності № 3-ПН на вебсторінці Державного центру зайнятості за посиланням https://surl.li/iuxwaq
Є питання? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів. Контакти тут: http://surl.li/pacfp
#Електронний_кадровий_клуб
|
|
|
8 березня – день, що символізує рівність можливостей та подолання дискримінації. Українські жінки щодня руйнують гендерні стереотипи, стаючи лідерками, професіоналками та новаторками в усіх сферах. І Державна служба зайнятості продовжує підтримувати їх на цьому шляху, пропонуючи нові можливості.
За два місяці цього року 145 тис. жінок, а це 76% від всіх шукачів роботи, скористалися послугами Державної служби зайнятості, а 23 тис. – вже знайшли роботу. Серед найпопулярніших професій:
- продавчиня;
- бухгалтерка;
- кухарка;
- адміністраторка;
- швачка;
- касирка;
- соціальна робітниця.
Але це не межа! У 2025 році все більше жінок опановують професії, які раніше вважалися «чоловічими»:
- трактористка-машиністка;
- слюсарка-ремонтниця;
- водійка;
- операторка верстатів з програмним керуванням.
Навчання та розвиток теж у фокусі: 7 тис. жінок пройшли професійне навчання та 3 тис. отримали ваучери на навчання.
А ще жінки стають підприємицями! З 2022 року мікрогранти від держави отримали 12 тис. жінок на розвиток бізнесу – кав’ярень, салонів краси, магазинів, ферм та швейних майстерень. Ветеранські гранти на створення або розвиток бізнесу отримали 529 дружин військовослужбовців, 16 учасниць бойових дій та одна жінка з інвалідністю внаслідок війни.
Сучасна українська жінка – це рушій змін! Державна служба зайнятості допомагає кожній знайти своє покликання, розвиватися та будувати кар’єру без упереджень.
Більше про послуги за посиланням: https://is.gd/VpS6Wc
|
|
|
Світ цифрових технологій змінює підходи до ведення бізнесу. Автоматизація процесів, ефективна взаємодія з клієнтами та оптимізація роботи з даними – ключові переваги сучасних CRM-систем, штучного інтелекту та хмарних рішень.
Що дає ця компетентність?
- CRM-системи – контроль усіх взаємодій із клієнтами, автоматизація продажів і покращення сервісу;
- Штучний інтелект – аналіз великих масивів даних, прогнозування попиту та персоналізація підходів до клієнтів;
- Хмарні технології – швидкий доступ до даних із будь-якої точки світу, безпека та масштабованість бізнес-процесів.
Мрієте опанувати нову компетентність «Використання програмного забезпечення CRM (автоматизація взаємодії між клієнтами та постачальниками), штучного інтелекту та хмарних технологій у професійній діяльності?
Навчання починається 24 березня 2025 року на бaзi Сумського центру професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості.
Тривалість навчання – 0,3 місяця.
Опановуйте цифрові інструменти та виведіть свою професійну діяльність на новий рівень!
Не відкладайте мрію на потім – зробіть перший крок уже сьогодні!
Є інші питання щодо організації професійного навчання? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів за місцем вашого перебування. Контакти тут: http://surl.li/pacfp
Онлайн-графік формування навчальних груп можна переглянути тут: https://is.gd/A1GYNF
#служба_зайнятості #професійне_навчання
|
|
|
Так, можуть.
Нагадаємо, що форма звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)” затверджена наказом Міністерства економіки України від 12 квітня 2022 року № 827-22. У пункті 1.10 Відомості про вакансію(ї) цієї форми передбачена можливість зазначення інформації про професійні компетенції (знання, навички). Така інформація викладається у довільній формі. Також може бути проставлена відмітка “Без вимог”.
Добірка публікацій про сучасні компетентності доступна на вебсторінці Національного агентства кваліфікацій за посиланням: https://surl.li/ypzjdv
Все про форму звітності № 3-ПН на вебсторінці Державного центру зайнятості за посиланням: https://surl.gd/ulitiu
Є питання? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів. Контакти тут: http://surl.li/pacfp
#Електронний_кадровий_клуб
|
|
|
Насамперед нагадаємо, що статтею 55 Господарського кодексу України (далі – Кодекс) визначено критерії належності суб’єктів господарювання до суб’єктів мікропідприємництва, малого, середнього та великого підприємництва.
Певна частина нормативно-правових актів, які регулюють питання зайнятості населення, має відношення до таких критеріїв. Так, пунктом 3 Порядку надання мікрогрантів на створення або розвиток власного бізнесу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 червня 2022 року № 738, визначено, що для його цілей суб’єктом господарювання вважається суб’єкт мікропідприємництва чи малого підприємництва у значенні, наведеному в Кодексі.
Законом України від 09 січня 2025 року № 4196-IX “Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб” (далі – Закон), серед іншого, визнано Кодекс таким, що втратив чинність. Закон набрав чинності з 28 лютого 2025 року та вводиться в дію через 6 місяців з цієї дати (крім окремих положень).
Статтею 2 Закону визначені критерії належності суб’єктів господарювання до суб’єктів мікропідприємництва, малого, середнього та великого підприємництва. Ці критерії відповідають аналогічним критеріям, визначеним Кодексом.
Тож, фактично подальше визнання Кодексу таким, що втратив чинність, не вплине на вирішення питань зайнятості. Відповідні нормативно-правові акти сфери зайнятості мають бути приведені у відповідність до Закону.
Закон України від 09 січня 2025 року № 4196-IX доступний на парламентській вебсторінці, посилання тут: https://surl.gd/yezubr
#Електронний_кадровий_клуб
|
|
|
Якщо вас цікавить робота у сфері сонячної енергетики – тоді цей курс для вас!
«Монтаж та проєктування сонячних електростанцій» - курс, що пропонує Сумський центр професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості!
Кому підходить курс:
- працівникам зі сфери сонячної енергетики, які хочуть навчитись монтувати станції;
- працівникам СЕС, які тільки починають свій шлях у кар’єрі і хочуть отримати додаткові знання;
- електрикам, будівельникам та іншим технічним фахівцям для отримання нової професії.
На курсі ви отримаєте знання і практичні навички щодо:
- основ проєктування СЕС – розрахунок потужності, вибір обладнання, підготовка технічної документації;
- монтажу і підключення – встановлення сонячних панелей, інверторів, контролерів та акумуляторних систем;
- обслуговування та ремонту – діагностика несправностей;
- обслуговування електричних з’єднань та модулів;
- енергетичного менеджменту – розрахунок ефективності роботи СЕС, оцінка економічної доцільності та оптимізація енергоспоживання;
- технічних та юридичних та аспектів – підключення до загальної мережі, оформлення «зеленого тарифу», нормативні вимоги.
Старт: 18 березня
Форма навчання: онлайн, практичні заняття - на виробництві.
Тривалість: 10 днів Вартість навчання: безкоштовно для зареєстрованих безробітних та ветеранів. Для учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни навчання проходитиме у рамках експериментального проєкту з організації професійного навчання учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни в закладах професійної (професійно-технічної) освіти державної служби зайнятості. Все проєкт тут: https://salo.li/902e0FE. Все про навчання учасників бойових дій за посиланням: https://salo.li/EEE5a2e
Не втрачайте шанс опанувати нові навички легко та доступно! Станьте фахівцем у галузі сонячної енергетики!
Зацікавила інформація? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів за місцем вашого перебування. Контакти тут: http://surl.li/pacfp
#служба_зайнятості #професійне_навчання
|
|
|
Насамперед нагадаємо, що роботодавці зобов’язані своєчасно та в повному обсязі подавати до центрів зайнятості інформацію про попит на робочу силу (вакансії). Ця інформація подається за формою звітності №3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)».
Форма звітності та порядок її подання затверджені наказом Міністерства економіки України від 12 квітня 2022 року № 827-22, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 травня 2022 року № 565/37901.
Зазначена форма звітності містить таблицю “Основні дані про вакансію(ї)”. У ній зазначаються професійні назви робіт, кількість вакансій, розмір заробітної плати, характер виконуваної роботи, місце виконання робіт, спосіб укомплектування вакансій. У примітках може зазначатися додаткова інформація (у разі потреби).
Таблиця підписується керівником юридичної особи (підприємцем).
Корисна інформація про форму звітності № 3-ПН доступна на вебсторінці Державного центру зайнятості, посилання тут: https://salo.li/B3322Fa
Є питання? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів. Контакти тут: http://surl.li/pacfp
#Електронний_кадровий_клуб
|
|
Маєте проблеми зору? Оберіть зручний формат:
A-
A
A+
|