|
|
|
Так, задіяні.
Насамперед нагадаємо, що розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25 березня 2025 року № 294-р викладено в новій редакції Національну стратегію із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року. Урядовим розпорядженням від 25 березня 2025 року № 374-р затверджено план заходів на 2025-2026 роки з реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року.
Зазначений план передбачає, серед іншого, забезпечення доступу до фінансів суспільних груп, що потребують здійснення додаткових заходів із забезпечення інклюзії шляхом створення програм підтримки. Одним із заходів такого завдання є забезпечення надання індивідуальних і групових консультацій з питань організації та провадження підприємницької діяльності, консультаційних, інформаційних, інформаційно-роз’яснювальних та довідкових послуг щодо програм, які реалізуються Державною службою зайнятості, зокрема в рамках урядового проекту “єРобота”.
Довідково. Корисний контент про державну підтримку підприємництва розміщений на вебресурсі Державної служби зайнятості, посилання тут: https://shorturl.at/vBqqF Розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 березня 2025 року № 374-р можна переглянути на урядовому вебпорталі: https://shorturl.at/hsoXr
#Правовий_порадник_шукача_роботи
|
|
|
У Кропивницькому до Всесвітнього дня охорони праці відбулася панельна дискусія з питань охорони праці, безпеки працівників та організації інклюзивних робочих місць.
У дискусії взяли участь регіональна координаторка програми «Перезавантаження: розширення можливостей для працевлаштування» Кіровоградської обласної організації Товариства Червоного Хреста України Лілія Кулак, представники Управління інспекційної діяльності у Кіровоградській області Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці, Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю. Серед учасників також була заступниця директора обласного центру зайнятості Наталія Невідома.
Під час панельної дискусії обговорили низку важливих питань: виклики, що постали перед службою охорони праці на підприємствах у зв’язку з війною та її наслідками, психосоціальну підтримку працівників, облаштування інклюзивних робочих місць для ветеранів, які повертаються до цивільного життя, а також зміни до законодавства щодо соціального захисту осіб з інвалідністю.
Наталія Невідома розповіла про державні механізми підтримки роботодавців у працевлаштуванні окремих категорій громадян, у тому числі осіб з інвалідністю, та забезпечення їх можливості повернутися до активної зайнятості й соціалізуватися завдяки створенню інклюзивних умов. Насамперед вона зупинилася на урядовій програмі виплати компенсації фактичних витрат за облаштування робочих місць, місць провадження господарської або незалежної професійної діяльності для осіб з інвалідністю.
Вона наголосила, що роботодавець, який працевлаштував людину з інвалідністю та підготував для неї робоче місце, має можливість отримати компенсацію вартості його облаштування. Роботодавець може скористатися компенсацією вже після облаштування робочого місця для працевлаштованої людини з інвалідністю. Строк подання заяви — до 180 календарних днів з дня працевлаштування такої особи.
Н. Невідома окреслила категорії громадян, для яких роботодавець може облаштувати робоче місце:
- особи з інвалідністю І та ІІ групи;
- ветерани з інвалідністю, які вийшли на роботу після звільнення з військової служби на збережене робоче місце;
- особи з інвалідністю, які розпочали підприємницьку діяльність та облаштували власне робоче місце;
- особи з інвалідністю, які продовжили підприємницьку діяльність після звільнення з військової служби у запас і облаштували власне робоче місце.
На Кіровоградщині вже були відшкодовані витрати роботодавцям на придбання меблів, ортопедичних крісел, столів із покращеним функціоналом, спеціальних поручнів, систем відеоспостереження та додаткового освітлення, мультимедійного комплексу (інтерактивної дошки), монокуляра тощо.
Заступниця директора обласного центру зайнятості також зупинилася на компенсації для роботодавців, які працевлаштували осіб з інвалідністю з числа зареєстрованих безробітних.
Під час заходу вона акцентувала увагу на можливості професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни. Було презентовано експериментальний проєкт з організації професійного навчання таких осіб у закладах професійної (професійно-технічної) освіти Державної служби зайнятості. Повідомила, що перелік напрямів навчання включає 98 професій та близько 400 освітніх програм, за якими на ринку праці в області стабільно є попит.
Йшлося також про експериментальний проєкт щодо організації професійного навчання жінок для працевлаштування у сферах, де вони були традиційно недостатньо представлені, можливості отримання ваучерів на навчання та про грантову програму на створення або розвиток власного бізнесу для учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни та членів їхніх сімей.
Підвела підсумки панельної дискусії регіональна координаторка програми «Перезавантаження: розширення можливостей для працевлаштування» Кіровоградської обласної організації Товариства Червоного Хреста України Лілія Кулак: «Під час нашої розмови ми отримали корисну та змістовну інформацію про кроки держави у сфері охорони праці, проблемні питання та шляхи їх вирішення, як на рівні держави, так і безпосередньо в області. Також ми отримали інформацію щодо дії деяких норм законодавства України, про соціальний захист осіб з інвалідністю, цікавою і важливою була інформація щодо створення інклюзивних робочих місць для осіб з інвалідністю, зокрема для ветеранів, які повертаються на свою робочі місця, та різні програми щодо навчання та перенавчання нашого населення. Такі зустрічі є інформативними і мають бути й у подальшому».
Довідково: панельна дискусія організована з ініціативи Національного комітету Товариства Червоного Хреста України за сприяння Кіровоградської обласної організації Товариства Червоного Хреста України.
|
|
|
Прийшла весна – пора оновлення, чистоти та спільної праці. Попри війну, повітряні тривоги та щоденні виклики, справжні господарі розпочали активні дії задля благоустрою рідного краю. Сприятливі погодні умови надихнули жителів громад на покращення стану довкілля.
Задля максимального залучення незайнятих громадян до прибирання прилеглих територій щороку комунальні підприємства та органи місцевого самоврядування комунікують зі службою зайнятості у напрямку організації громадських та інших робіт тимчасового характеру.
Світловодська громада вже розпочала благоустрій своєї території. Серед тих, хто дбає не лише про чистоту своїх територій, а й про зайнятість місцевих мешканців – КП «Житлосервіс 2012». Вони активно взаємодіють у напрямку організації громадських робіт із Світловодським управлінням Олександрійської філії обласного центру зайнятості.
Учасники громадських робіт – безробітні громадяни – виконують важливу справу: прибирають кладовища, меморіали, місця поховань загиблих захисників України, доглядають за об’єктами історичної та культурної спадщини, ліквідують стихійні сміттєзвалища.
Особливої уваги заслуговує участь безробітних у загальноміській толоці з благоустрою міста, що проходить наразі у місті Світловодськ. Безробітні разом з містянами, які виявили бажання долучитися до благоустрою території, працюють над впорядкуванням зупинок громадського транспорту, скверів, парків, Бульварного узвозу, центральної вулиці міста, прибудинкових територій та інших громадських просторів.
Це не просто прибирання – це праця та прояв любові до свого міста й країни, прагнення зробити їх кращими для себе, для дітей, для всіх українців.
Водночас це реальна допомога громадам та підтримка для тих, хто шукає роботу. Лише цьогоріч до таких робіт долучилися майже 60 безробітних, з них половина – внутрішньо перемішені особи. На оплату праці безробітних громадян з місцевих бюджетів було спрямовано понад 437 тис. грн.
Світловодщина – це край відповідальних та стійких людей, які не чекають змін, а роблять їх власноруч. «Поки наші захисники боронять незалежність на передовій, ми тримаємо свій тил – у чистоті, порядку та любові до рідної землі», – стверджує Лариса Шевченко, начальник Світловодського управління.
|
|
|
Так, існують.
Насамперед нагадаємо, що Порядок подання форми звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)” (далі – Порядок) затверджено наказом Міністерства економіки України від 12 квітня 2022 року № 827-22, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 травня 2022 року за № 565/37901.
Порядком передбачено, що форма звітності подається до центру зайнятості безумовно – навіть у випадку самостійного укомплектування вакансій (відомості про вакансію в такому випадку не заповнюються). Одним із варіантів такого самостійного укомплектування є розміщення інформації про вакансію на офіційному вебсайті роботодавця. При цьому роботодавці мають додержуватися антидискримінаційних вимог щодо оголошень про вакансії. Так, забороняється в оголошеннях зазначати обмеження щодо віку кандидатів, пропонувати роботу лише жінкам або лише чоловікам, за винятком специфічної роботи, яка може виконуватися виключно особами певної статі, висувати вимоги, що надають перевагу одній із статей, а також вимагати від осіб, які працевлаштовуються, надання відомостей про особисте життя. За порушення порядку розміщення оголошень передбачена відповідальність.
Все про форму № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» на вебсторінці Державного центру зайнятості: https://shorturl.at/of3GJ
Є запитання щодо заповнення форми № 3-ПН та її подання? Звертайтеся до місцевих підрозділів Кіровоградського обласного центру зайнятості, контактна інформація доступна на вебсторінці, посилання тут: https://shorturl.at/WvXZr
#Електронний_кадровий_клуб
|
|
|
Порядок подання форми звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)” затверджено наказом Міністерства економіки України від 12 квітня 2022 року № 827-22, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 травня 2022 року за № 565/37901.
Пунктом 1.8 розділу I вказаного Порядку передбачено, що роботодавець може повідомити центр зайнятості про закриття вакансії шляхом електронної комунікації, зокрема мобільним або фіксованим зв’язком, надсилання повідомлення електронною поштою. Роботодавець може повідомити про таке закриття фахівця центру зайнятості під час особистої зустрічі.
Все про форму № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» на вебсторінці Державного центру зайнятості: https://shorturl.at/eNBUQ Є запитання щодо заповнення форми № 3-ПН та її подання? Звертайтеся до місцевих підрозділів Кіровоградського обласного центру зайнятості, контактна інформація доступна на вебсторінці, посилання тут: https://shorturl.at/VkNVh
#Електронний_кадровий_клуб
|
|
|
Професія лицювальника-плиточник – це поєднання точності, естетики та майстерності у створенні довершених інтер’єрів та екстер’єрів. Сьогодні професійний плиточник – це не лише ремісник, а й творець простору, який формує стиль і комфорт.
Державна служба зайнятості запрошує вас здобути професію «Лицювальник-плиточник (ІІ-ІІІ розряд)», яка дає змогу реалізувати себе у сфері будівництва та ремонту.
Навчання стартує 30 квітня 2025 року, його проведуть викладачі Одеського центру професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості.
Тривалість занять – 5 місяців.
Під час навчання ви навчитеся викладати керамічну плитку, мозаїку, декоративне каміння та інші облицювальні матеріали, дотримуючись сучасних технологій і стандартів якості. Ваші навички будуть затребувані в житловому та комерційному будівництві, ремонтах будь-якого масштабу й дизайнерських проєктах.
Не відкладайте своє майбутнє – опануйте професію, яка надихає!
Інформація про інші професії та спеціальності, які можна здобути на базі центрів професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості, та графік формування навчальних груп – за посиланням: https://is.gd/A1GYNF
Питання щодо організації професійного навчання? Контакти тут: https://shorturl.at/658nJ
#служба_зайнятості #професійне_навчання
|
|
|
Мишоловка Світозара Вікторівна – дружина учасника бойових дій, переможниця урядової програми «Власна справа» за напрямком «Грант для ветеранів та членів їхніх сімей». Для розвитку підприємництва жінка обрала соціально важливе спрямування. Її бізнес-ідея полягала у відкритті аптеки в рідному місті Благовіщенське Голованівського району, яка б могла задовольнити потреби населення у лікарських засобах та медичному обладнанні. Маючи на меті реалізувати задумане, вона подалась на грант.
«Я маю медичну освіту та 12 років досвіду роботи у фармацевтичній сфері. Для реалізації своєї справи в життя у мене були всі необхідні знання та навички. Тому й виникла ідея у відкритті власної аптеки. У нашому місті високий попит на медичні препарати та фармацевтичні послуги. Місцевим мешканцям не потрібно буде їхати до сусідніх міст для задоволення своїх потреб. До того ж, відкриття аптеки дасть можливість створити нові робочі місця та сприяти розвитку місцевої економіки», – відзначає пані Світозара.
Коли підприємиця виборола право на фінансову державну підтримку, вона змогла закупити необхідне обладнання та меблі для організації робочого простору і зберігання лікарських засобів відповідно до встановлених вимог. Одним із ключових елементів у реалізації бізнес-проєкту було придбання автомобіля, обладнаного холодильними камерами для транспортування медичних препаратів.
Підприємиця досягла своєї мети – запрацювала аптека «М’ята», яка наразі пропонує широкий спектр послуг та якісне обслуговування.
У рамках провадження підприємницької діяльності С. Мишоловка створила 3 робочих місця. Зараз у неї працюють фахівці на посадах провізора, фармацевта та водія.
«Особливістю в роботі нашої аптеки є доставка ліків додому на замовлення людини. Далеко не кожна аптека готова надавати подібні послуги, в основному, це самовивіз. Але ми робимо акцент, перш за все, на комфорті й зручності для наших споживачів, на потребі отримати ліки за першої необхідності не виходячи з дому! Наші основні клієнти – місцеве населення. Це люди різного віку, від дітей до пенсіонерів, але більшість все таки ж пенсіонери. Для них така послуга є найбільш актуальною, адже економить час і сили, до того ж, є суттєвою перевагою для маломобільних осіб, громадян з інвалідністю», – підкреслює Світозара Вікторівна.
Наразі бізнес грантерки набирає обертів. Та пані Світозара не збирається зупинятись на досягнутому. У планах на майбутнє – розширення послуг, що надає аптека, зокрема, консультації фармацевта; організація доставки медикаментів до прилеглих населених пунктів; забезпечення постійного навчання та підвищення кваліфікації співробітників.
Це одна з багатьох історій, яка свідчить, що державні програми сприяють розвитку малого та середнього бізнесу, надають реальну можливість для реалізації підприємницьких ініціатив, необхідних для місцевого населення та розвитку громад.
|
|
|
Так, обов’язково.
Нагадаємо, що у формі звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)” професійна назва робіт (професія/посада) зазначається у таблиці “Основні дані про вакансію(ї)” та у додатку до форми “Відомості про вакансію(ї)”.
Відповідно до пункту 4.1 розділу IV Порядку подання форми звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)”, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 12 квітня 2022 року № 827-22, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 травня 2022 року № 565/37901, професійна назва робіт (професія/посада) зазначається згідно з Національним класифікатором України ДК 003:2010 “Класифікатор професій”, затвердженим наказом Держспоживстандарту від 28 липня 2010 року № 327.
Примітка. З інформацією щодо користування вказаним класифікатором можна ознайомитися на вебсторінці Міністерства економіки України: https://shorturl.at/wqavu
Все про форму № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» на вебсторінці Державного центру зайнятості: https://shorturl.at/TgJW5 Є запитання щодо заповнення форми № 3-ПН та її подання? Звертайтеся до місцевих підрозділів Кіровоградського обласного центру зайнятості, контактна інформація доступна на вебсторінці, посилання тут: https://shorturl.at/JAb63
#Електронний_кадровий_клуб
|
|
|
У сучасному світі, де Zoom став новим офісом, а Google Docs – переговорною кімнатою, ефективна дистанційна робота – не просто навичка, а суперсила.
Тож, Державна служба зайнятості пропонує курси цільового призначення за напрямком «Сучасні цифрові інструменти для ефективної дистанційної роботи». Цей курс створений для тих, хто хоче не просто працювати віддалено, а робити це швидко, злагоджено й результативно.
Навчання проходитиме у режимі онлайн. Його проводитимуть викладачі Харківського центру професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості.
Старт – 30 квітня 2025 року.
Тривалість занять – 0,2 місяця.
Протягом курсу ви:
- опануєте найкращі цифрові інструменти для командної співпраці, планування, комунікації та управління проєктами (Trello, Notion, Miro, Slack та інші);
- навчитеся створювати зрозумілий цифровий простір для своєї команди;
- дізнаєтесь, як автоматизувати рутинні процеси й зберегти фокус на головному;
- розвинете власну цифрову гнучкість, щоб бути на хвилі будь-яких змін.
Цей курс – must-have для освітян, менеджерів, фрилансерів та всіх, хто хоче вийти на новий рівень дистанційної ефективності.
Є питання щодо організації професійного навчання? Контакти тут: https://shorturl.at/658nJ
Інформація про інші професії та спеціальності, які можна здобути на базі центрів професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості, та графік формування навчальних груп можна переглянути за посиланням: https://is.gd/A1GYNF
#служба_зайнятості #професійне_навчання
|
|
|
Державна служба зайнятості й надалі впроваджує експериментальний проєкт, що передбачає безоплатне професійне навчання для учасників бойових дій та осіб з інвалідністю, які постраждали внаслідок війни. Це реальні можливості для здобуття нових знань, розвитку актуальних навичок і суттєвого підвищення рівня професійної підготовки.
Проєкт спрямований на підтримку конкурентоспроможності учасників бойових дій та осіб з інвалідністю на ринку праці, що дозволяє їм отримати нові можливості для кар'єрного росту. Навчання проводиться в 8 сучасних центрах професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості, що знаходяться в Дніпрі, Полтаві, Харкові, Одесі, Львові, Рівному, Сумах та Івано-Франківську.
На вибір учасників проєкту – близько сотні робітничих професій та понад 400 освітніх програм. Навчальний процес здійснюється досвідченими викладачами, які використовують сучасні методики та підходи, що гарантують якісну підготовку слухачів і відповідність здобутих знань актуальним потребам ринку праці.
Програма пропонує різні форми навчання:
- очну (вдень або ввечері);
- дистанційну;
- дуальну;
- змішану.
Найпопулярніші професії та освітні програми, які обирали учасники: психологія, домедична підготовка, керування БПЛА, підприємництво, бізнес-планування, IT-напрям та водій.
Щоб долучитися до програми, потрібно подати базовий пакет документів:
- посвідчення особи;
- документи про освіту (за наявності);
- реєстраційний номер облікової картки платника податків;
- посвідчення учасника бойових дій або особи з інвалідністю внаслідок війни.
Особи з інвалідністю повинні також надати довідку МСЕК та індивідуальну програму реабілітації.
Протягом навчання учасникам бойових дій та особам, які супроводжують людей з інвалідністю І групи, надається безкоштовне проживання, а також компенсується вартість проїзду.
По завершенню навчання видається документ державного зразка.
Заявку можна подати онлайн через сайт Державної служби зайнятості або офлайн e будь-якому центрі зайнятості.
Не втрачайте можливість змінити своє життя! Зробіть крок до майбутнього вже сьогодні!
Довідково. З початку дії програми, а це майже два роки, можливістю підвищити свої професійні навички в рамках проєкту скористалися 24 учасники бойових дій та 7 осіб з інвалідністю внаслідок війни. Підвищують свою кваліфікацію в рамках цієї програми – 28 учасників, а опановують нову професію – 3.
|
|
Маєте проблеми зору? Оберіть зручний формат:
A-
A
A+
|