|
|
|
|
|
|
У постійній рубриці найпоширеніших запитань, що надходять на «гарячу лінію» Державної служби зайнятості, розглянемо популярні звернення до наших спеціалістів.
Як часто необхідно відвідувати центр зайнятості? Це один із найпоширеніших запитів.
Зареєстрований безробітний, відповідно до свого індивідуального плану працевлаштування (переліку соціальних послуг та способів пошуку роботи) зобов’язаний відвідувати центр зайнятості, в якому він зареєстрований, не рідше ніж один раз на 30 календарних днів. При цьому необхідно мати при собі паспорт чи інший документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України. На період воєнного стану достатньо мати єДокумент або посвідку на постійне проживання.
Але іноді у деяких правилах є винятки, зокрема зміни внаслідок надзвичайної ситуації, надзвичайного або воєнного стану, або встановленого карантину. Що це означає?
Зараз є чимало центрів зайнятості, які пропонують зустрічі онлайн задля безпеки своїх відвідувачів. Ці питання можна обговорити зі своїм спеціалістом при реєстрації клієнта, як безробітного. Такі послуги надають Луганський, Донецький, Херсонський та деякі інші обласні центри зайнятості.
Ще одним запитанням, яке часто задають спеціалістам «гарячої лінії» є: чи може зареєстрований безробітний отримувати послуги в іншому центрі зайнятості у зв’язку із переїздом в інше місто, або за бажанням?
Так, така можливість існує для зручності відвідувачів центрів зайнятості. Якщо безробітний хоче змінити місце обслуговування у зв’язку з переїздом чи з інших важливих для нього причин, він обирає для себе новий центр зайнятості та подає туди відповідну заяву.
На новому місці зразу ж після цього формується персональна картка безробітного. Перереєстрація здійснюється на наступний день після подання такої заяви. Разом із тим, реєстрація клієнта у попередньому центрі зайнятості автоматично скасовується.
Проте, варто пам’ятати, що у випадку зміни центру зайнятості, індивідуальний план працевлаштування створюється заново, відповідно до можливостей працевлаштування нового регіону.
Якщо виникають питання щодо працевлаштування, постановки та перебування на обліку у службі зайнятості, телефонуйте на гарячу лінію Кіровоградського обласного центру зайнятості за номером: +38 (066) 581 87 84.
|
|
|
|
|
Так, може.
Нагадаємо, що питання надання компенсації регулюються Порядком надання компенсації фактичних витрат за облаштування робочих місць/місць провадження господарської діяльності/незалежної професійної діяльності осіб з інвалідністю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2023 року № 893 (в редакції постанови від 21 лютого 2025 року № 273 – набрала чинності 18 березня 2025 року).
До 18 березня 2025 року компенсація надавались тільки роботодавцям щодо найманих працівників. Наразі, і особи, які провадять незалежну професійну діяльність, є особами з інвалідністю I або II групи та належать до категорії застрахованих осіб, мають право на отримання компенсації для облаштування власного робочого місця.
Право на компенсацію мають і особи з інвалідністю I або II групи, які провадили незалежну професійну діяльність до війни і після звільнення з військової служби у запас/відставку продовжили свою діяльність.
Термін “незалежна професійна діяльність” розтлумачено в Податковому кодексі України (підпункт 14.1.226 пункту 14.1 статті 14). Ознайомитись з його текстом можна на парламентській вебсторінці: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text
Інформація про компенсацію фактичних витрат за облаштування робочих місць/місць провадження господарської діяльності/ незалежної професійної діяльності для осіб з інвалідністю доступна на вебсторінці Державного центру зайнятості: https://surl.li/pwqwgo
Є питання? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів за місцем вашого перебування. Контакти тут: https://surl.li/bpxofi
#Підтримка_підприємництва
|
|
|
|
|
Так, може.
Зазначимо, що питання надання компенсації регулюються Порядком надання компенсації фактичних витрат за облаштування робочих місць/місць провадження господарської діяльності/незалежної професійної діяльності осіб з інвалідністю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2023 року № 893 (у редакції постанови від 21 лютого 2025 року № 273 – набрала чинності 18 березня 2025 року).
З 18 березня 2025 року і фізичні особи-підприємці, які є особами з інвалідністю I або II групи і розпочали підприємницьку діяльність, мають право на отримання компенсації для облаштування власного робочого місця (право на отримання компенсації мають підприємці, які подали заяву про її оформлення протягом 180 календарних днів з дати державної реєстрації фізичної особи-підприємця).
Таке право мають також фізичні особи-підприємці, які є особами з інвалідністю I або II групи після звільнення з військової служби у запас/відставку, які продовжили свою підприємницьку діяльність. Право на отримання компенсації вони мають якщо звернулись з відповідною заявою протягом 180 календарних днів з дати продовження діяльності.
Постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2025 року № 273 доступна на урядовій вебсторінці, посилання тут: https://surl.li/zsvzrx Є питання?
Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів за місцем вашого перебування. Контакти тут: https://surli.cc/aegmps
#Підтримка_підприємництва
|
|
|
|
|
Так, може.
Питання надання компенсації регулюються Порядком надання компенсації фактичних витрат за облаштування робочих місць/місць провадження господарської діяльності/незалежної професійної діяльності осіб з інвалідністю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2023 року № 893 (в редакції постанови від 21 лютого 2025 року № 273 – набрала чинності 18 березня 2025 року).
До 18 березня 2025 року компенсація надавались тільки роботодавцям щодо найманих працівників. Наразі, і особи, які провадять незалежну професійну діяльність і є особами з інвалідністю I або II групи, мають право на отримання компенсації для облаштування власного робочого місця.
Право на отримання компенсації мають особи, які подали заяву про її оформлення протягом 180 календарних днів з дати взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань.
До осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, належать і бухгалтери, які не є працівниками (не зареєстровані як фізичні особи-підприємці).
Довідково. Термін “незалежна професійна діяльність” розтлумачено в Податковому кодексі України (підпункт 14.1.226 пункту 14.1 статті 14). Ознайомитись з його текстом можна на парламентській вебсторінці https://surl.li/xvcghj
Інформація про компенсацію фактичних витрат за облаштування робочих місць/місць провадження господарської діяльності/ незалежної професійної діяльності для осіб з інвалідністю доступна на вебсторінці Державного центру зайнятості: https://surl.li/pwqwgo
Є питання? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів за місцем вашого перебування. Контакти тут: https://surl.li/bpxofi
#Підтримка_підприємництва
|
|
|
|
|
Так, можуть.
Складовою частиною форми звітності № 3-ПН є додаток “Відомості про вакансію(ї)”. У цих відомостях зазначається детальна інформація про вакансію.
У пункті 1.13 відомостей роботодавець може зазначити дані про варіанти вхідного опитування. Таке опитування може проводитись в різних варіаціях, зокрема шляхом співбесіди, тестування, проходження випробувальних завдань на професійну майстерність, проходження конкурсу.
Довідково. Електронна форми звітності № 3-ПН доступна на вебсторінці Державного центру зайнятості, посилання тут: https://surl.gd/xgqcsy
#Електронний_кадровий_клуб
|
|
|
|
|
Так, можуть.
Нагадаємо, що відповідно до норм законодавства про зайнятість населення роботодавці мають право проводити добір працівників безпосередньо або через Державну службу зайнятості. При цьому роботодавці мають враховувати, що громадянам гарантується захист від необґрунтованої відмови у найманні на роботу. Роботодавцям забороняється висувати будь-які вимоги дискримінаційного характеру в оголошеннях про роботу та під час проведення добору працівників.
Однак вимоги до претендентів на робоче місце щодо досвіду роботи не є дискримінаційними. Більше того, форма звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)” (пункт 1.12 Відомості про вакансію(ї)) передбачає можливість зазначення інформації про досвід роботи за професією/посадою.
Отримати електронний варіант форми звітності № 3-ПН можна на вебсторінці Державного центру зайнятості, посилання тут: https://surl.li/skxbtv
#Електронний_кадровий_клуб
|
|
|
|
|
ТОВ «Кіровоградський завод будівельних матеріалів №1» запрошує на роботу працівників робітничих спеціальностей (виробництво цегли). Наразі є вакантними 11 вакансій. Це зокрема: садчик, пакувальник стосів, слюсар-ремонтник, машиніст екскаватора, електрик, водій автотранспортних засобів, майстер гірничий, налагоджувальник.
Заробітна плата (від виробітку): від 15 до 25 тис. грн.
Обов’язки: Робота пов’язана з підготовкою, формуванням, випалюванням, складанням та пакуванням цегли за певним принципом та вимогами.
Вимоги:
- можливе працевлаштування без досвіду роботи;
- робота підходить особам з інвалідністю 3-ої групи, яким не протипоказане фізичне навантаження.
Працювати у дві зміни:
- з 08:00 до 16:00 годин;
- з 16:00 до 00:00 годин. Після другої зміни є розвозка.
Роботодавець гарантує:
- офіційне працевлаштування;
- своєчасну оплату праці – двічі на місяць;
- за необхідності – проживання в гуртожитку;
- компенсує витрати на проїзд для мешканців інших міст та віддалених районів.
Контактні телефони відділу кадрів: 066 457 41 60, 050 487 21 53. Звертайтеся до Кропивницької філії Кіровоградського обласного центру зайнятості за номером телефону: (044) 244 94 93.
|
|
|
|
|
Державна служба зайнятості минулоріч впровадила Мобільний застосунок ДСЗ, що створений з фокусом на особисту підтримку шукача роботи та забезпечення доступу до соціальних послуг. Наразі функції додатку спрощують комунікацію на ринку праці та застосовують сучасніші підходи до послуг ДСЗ.
За допомогою цифрового сервісу шукачі роботи можуть отримати доступ до найбільшої в Україні бази вакансій і водночас знайти необхідну вакансію за будь-якими критеріями.
Окрім пошуку вакансій, додаток дає змогу:
- записатися до електронної черги;
- створити електронний кабінет шукача роботи;
- поспілкуватися з кар’єрним радником;
- запланувати зустріч із потенційним роботодавцем;
- отримати необхідну довідку;
- подати заявку на навчання за ваучером;
- пройти онлайн-курс від Державної служби зайнятості.
Скористатися застосунком можуть, в тому числі, громадяни України, що знаходяться за кордоном.
Сподіваємося, що даний сервіс допоможе охочим задовольнити актуальні потреби та виклики у сфері працевлаштування.
Тож завантажуйте додаток (він доступний в App Store та Google Play) та користуйтесь послугами Державної служби зайнятості ще зручніше – з вашого мобільного.
|
|
|
|
|
Суспільство поступово відходить від стереотипів про існування «чоловічих» та «жіночих» професій, але вони все ще впливають на вибір шляху. Через упередженість, жінки рідше обирають технічні спеціальності, а чоловіки – гуманітарні. Навіщо і як це можна змінити?
Задоволення від роботи – це шлях до матеріального благополуччя і відчуття приналежності до чогось важливого.
Тому необхідно, обираючи професію, щоб людина орієнтувалася на власні здібності, інтереси та вподобання, а не на очікування суспільства. Адже якщо людина знайде у професії себе, тоді її почнуть шукати і роботодавці, незалежно від її статі. Як жінки здатні досягати успіхів у науці, управлінні і роботі з технікою, так і чоловіки – у педагогіці, дизайні і медицині.
Ось кілька корисних порад як обрати професію без упереджень:
- Досліджуйте свої інтереси та сильні сторони.
- Спробуйте себе в різних сферах через курси або стажування.
- Спілкуйтеся з людьми, які працюють у цікавих для вас галузях.
- Зверніться за консультацією до фахівців служби зайнятості. Консультанти з профорієнтації допоможуть знайти найкращий варіант!
Також зараз діє проєкт щодо організації професійного навчання жінок для працевлаштування у сферах, де вони були недостатньо представлені. Корисна інформація про навчання жінок за експериментальним проєктом та участь у ньому доступна за посиланням: https://surl.gd/pvtkav
|
|
|
|
|
У час постійних змін та економічних викликів ваучери стають важливим інструментом для здобуття актуальних навичок, відкриття нових кар’єрних перспектив та забезпечення конкурентоспроможності на ринку праці.
У цьому році ваучери на безоплатне навчання від служби зайнятості отримали 4500 українців, з них 130 – мешканці Кіровоградщини.
Серед категорій отримувачів понад 3400 – людей віком 45+, понад 630 –внутрішньо переміщених осіб, понад 250 – людей з інвалідністю та понад 130 учасників бойових дій.
Найбільше ваучерів отримали на Дніпропетровщині, Хмельниччині та на Львівщині. Найпопулярніші професії/спеціальності, які цьогоріч українці обирали за ваучерами: «медсестринство», «медицина»; «кухар», «соціальний робітник» та «водій автотранспортних засобів».
Ваучер можуть отримати громадяни, які мають професійно-технічну або вищу освіту, не перебувають на обліку в службі зайнятості як безробітні і не навчались за рахунок Фонду соціального страхування від безробіття протягом останніх 3 років. Зокрема, ваучер доступний для:
- українців віком 45+ з мінімум 15-річним офіційним трудовим стажем;
- учасників бойових дій, які звернулися протягом 3 років після демобілізації;
- осіб з інвалідністю та статусом «ВПО»;
- звільнених з військової служби за станом здоров’я або через скорочення штату;
- колишніх військовополонених;
- громадян, які отримали поранення або каліцтво під час воєнного стану в Україні.
Максимальний розмір ваучера – 30 280 грн.
Програма має позитивний вплив як на професійний розвиток, так і на емоційний стан її учасників. Це підтверджують результати опитування, проведеного службою зайнятості серед понад 10 тис. випускників. Зокрема, 42% респондентів, які скористалися ваучером, відзначили покращення самооцінки та емоційного стану, що свідчить про важливий психологічний ефект програми. Крім того, 28% знайшли роботу, що підтверджує її ефективність у кар’єрному розвитку.
Нагадаємо, що ваучер на навчання дає право підвищити кваліфікацію чи пройти перепідготовку за однією з 155 професій та спеціальностей в більшості закладів освіти з ліцензією Міністерства освіти та науки України. Їх перелік кожні 3 місяці публікується на сайті відомства. Для учасників бойових дій є пільги – ваучери на спеціальності «Економіка» та «Менеджмент» доступні лише для них.
Навчатися можна як в закладах професійно-технічної освіти, так і здобути вищу освіту. Зокрема, можна опанувати нову професію в одному з восьми центрів професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості, які пропонують понад 400 програм, орієнтованих на потреби ринку праці та сучасні вимоги роботодавців.
Програма фінансується за кошти Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Щоб подати заявку на навчання та дізнатись іншу корисну інформацію про ваучер переходьте за посиланням: https://surl.li/wqtsev
#ваучер #навчання
|
|
Маєте проблеми зору? Оберіть зручний формат:
A-
A
A+
|