Навігація

Архів новин

Вхід

Офіційний сайт Добровеличківської селищної ради » Державна служба зайнятості інформує » Для роботодавців » Сторінка 11

Чи можна подати документи для отримання дозволу на застосування праці іноземця через місцевий ЦНАП?

Питання – відповіді

 

Застосування праці іноземців

 

Чи можна подати документи для отримання дозволу на застосування праці іноземця через місцевий ЦНАП?

 

Законодавство про зайнятість населення передбачає, що роботодавці мають право на застосування праці іноземців та осіб без громадянства (далі – іноземці) на території України на підставі дозволів, що видаються регіональними центрами зайнятості.

Для отримання дозволу роботодавець подає необхідні документи до Кіровоградського обласного центру зайнятості. Подати документи можна також через центр надання адміністративних послуг. Обласним центром зайнятості досягнуті домовленості з цього питання з частиною ЦНАПів (з тими громадами, які включили такий вид адміністративної послуги до своїх переліків). Отримання дозволу, в такому разі, проводиться також через ЦНАП.

Наприклад, заяву можна подати через Центр надання адміністративних послуг міста Кропивницького “Прозорий офіс”.

Детальніше за посиланням: https://dozvil.kr-rada.gov.ua/declamation/tsentr-zaynyatosti/

 

Кіровоградський обласний центр зайнятості

Яка процедура отримання дозволу на застосування праці іноземця?

Питання – відповіді

 

Застосування праці іноземців

 

Яка процедура отримання дозволу на застосування праці іноземця?

 

Законом України “Про зайнятість населення” встановлено, що роботодавці мають право на застосування праці іноземців та осіб без громадянства (далі – іноземці) на території України на підставі дозволів, що видаються регіональними центрами зайнятості.

Для отримання дозволу роботодавець звертається до центру зайнятості із заявою та відповідним комплектом документів.

Розгляд документів проводиться за визначеною процедурою. Наказом обласного центру зайнятості затверджено інформаційні та технологічні картки адміністративної послуги з видачі дозволу. З цими картками є можливість ознайомитись на вебсайті Кіровоградського обласного центру зайнятості.

    Слід зазначити, що працівники регіонального центру зайнятості протягом наступного робочого дня після прийняття документів здійснюють їх перевірку на наявність підстав для зупинення розгляду. Якщо такі підстави існують, ініціюється процедура зупинення розгляду заяви та поданих документів. Якщо ні – приймається відповідне рішення.

Детальніше за посиланням: https://kid.dcz.gov.ua/storinka/informaciyni-ta-tehnologichni-kartky-administratyvnyh-poslug

 

Кіровоградський обласний центр зайнятості

Про добір працівників

Про добір працівників

 

Відповідно до статті 50 Закону України “Про зайнятість населення”  роботодавці мають право проводити добір працівників безпосередньо або через суб’єктів господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні (приватні агентства зайнятості), чи державну службу зайнятості. При цьому роботодавці:

не мають права застосовувати працю громадян без належного оформлення трудових відносин, вчиняти дії, спрямовані на приховування трудових відносин;

повинні дотримуватись квоти для працевлаштування громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню;

мають право:

- застосовувати працю іноземців та осіб без громадянства в порядку, визначеному законом;

- одержувати від центрів зайнятості компенсації (при працевлаштуванні громадян на нові робочі місця) у розмірах і порядку, що встановлені законодавством;

- одержувати від державної служби зайнятості безоплатно інформацію про пропонування робочої сили, послуги з добору і направлення на працевлаштування незайнятого населення;

- організовувати та проводити роботи тимчасового характеру.

При доборі працівників роботодавці:

мають право проводити співбесіди з кандидатами на працевлаштування з метою визначення відповідності їх професійних знань, вмінь та навичок встановленим вимогам;

не повинні висувати будь-які вимоги дискримінаційного характеру в оголошеннях (рекламі) про роботу, а також вимагати від осіб, які шукають роботу, подання відомостей про особисте життя.

Інформація про попит на робочу силу (вакансії) подається роботодавцем до центру зайнятості відповідно до вимог Порядку подання форми звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)”, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 31.05.2013 № 316 (в редакції наказу від 05.12.2016 № 1476), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.12.2016 за № 1726/29856, за формою звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)”, затвердженою вказаним наказом.

Про порядок подання інформації про попит на робочу силу (вакансії)

Про порядок подання інформації про попит на робочу силу (вакансії)

 

Відповідно до пункту 4 частини 3 статті 50 Закону України “Про зайнятість населення” роботодавці зобов’язані своєчасно та в повному обсязі подавати територіальним органам державної служби зайнятості інформацію про попит на робочу силу (вакансії).

Інформація про такий попит подається до місцевих центрів зайнятості відповідно до вимог Порядку подання форми звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)”, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 31.05.2013 № 316 (в редакції наказу від 05.12.2016 № 1476), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.12.2016 за № 1726/29856, за формою звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)”, затвердженою вказаним наказом.

Форма звітності № 3-ПН складається з двох розділів.

Перший розділ містить основні дані про всі наявні у роботодавця вакансії (назви професій (посад), кількість вакансій, розмір заробітної плати, місце проведення робіт) та примітку про наявність коментарів у другому розділі.

Другий розділ форми звітності № 3-ПН заповнюється відносно вакансій (окремо щодо кожної), щодо яких наявна вказана примітка. У розділі зазначається інформації про:

завдання, обов’язки, описи робіт, які має виконувати працівник на робочому місці;

режим, характер роботи, умови праці;

освітній та освітньо-кваліфікаційний рівні;

необхідний стаж роботи (у роках) для претендента на професію (посаду);

вимоги роботодавця щодо додаткових умінь, знань та навичок працівника.

Про строки подання інформації про попит на робочу силу

Про строки подання інформації про попит на робочу силу

 

Відповідно до пункту 4 частини 3 статті 50 Закону України “Про зайнятість населення” роботодавці зобов’язані своєчасно та в повному обсязі подавати територіальним органам державної служби зайнятості інформацію про попит на робочу силу (вакансії).

Пунктом 5 розділу I Порядку подання форми звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)”, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 31.05.2013 № 316 (в редакції наказу від 05.12.2016 № 1476), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.12.2016 за № 1726/29856, визначено, що форма звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)” подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше ніж через три робочих дні з дати відкриття вакансії.

Датою відкриття вакансії є наступний день після створення робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником.

Про особливості заповнення форми звітності про вакансії щодо визначення розміру заробітної плати

Про особливості заповнення форми звітності про вакансії щодо визначення розміру заробітної плати

 

При поданні до державної служби зайнятості форми звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)” у першому її розділі (графа 3) має бути вказано розмір заробітної плати, включаючи додаткові матеріальні заохочення, для конкретної вакансії.

Визначаючи розмір заробітної плати, роботодавцям слід враховувати наступні норми трудового законодавства. 

Статтею 2 Кодексу законів про працю України (далі - Кодекс) передбачено, що одним із елементів, що гарантує право громадян на працю, є право на одержання роботи з оплатою праці не нижче встановленого державною мінімального розміру.

Згідно статті 95 Кодексу мінімальною заробітною платою є встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці.

Відповідно до статті 96 Кодексу системами оплати праці є тарифна та інші системи, що формуються на оцінках складності виконуваних робіт і кваліфікації працівників. Тарифна система оплати праці включає: тарифні сітки, тарифні ставки, схеми посадових окладів і професійні стандарти (кваліфікаційні характеристики).

Тарифна система оплати праці використовується при розподілі робіт залежно від їх складності, а працівників - залежно від кваліфікації та за розрядами тарифної сітки. Вона є основою для формування та диференціації розмірів заробітної плати.

Тарифна сітка (схема посадових окладів) формується на основі тарифної ставки робітника першого розряду та міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень розмірів тарифних ставок (посадових окладів).

Мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка) встановлюється у розмірі, не меншому за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб на 1 січня календарного року.

Відповідно до статті 3-1 Закону України “Про оплату праці” при обчисленні розміру заробітної плати працівника для забезпечення її мінімального розміру не враховуються доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров'я, за роботу в нічний та надурочний час, роз'їзний характер робіт, премії до святкових і ювілейних дат.

Про особливості подання інформації про вакансії для працевлаштування осіб з інвалідністю

Про особливості подання інформації про вакансії для працевлаштування осіб з інвалідністю

 

При доборі працівників на заброньовані робочі місця в рахунок квоти осіб з інвалідністю та користування при цьому послугами державної служби зайнятості, роботодавці подають до базового центру зайнятості форму звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)”. У другому розділі форми при цьому проставляється відмітка відносно категорії громадян - інваліди, які не досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”.

При формулювання характеристик вакансії та вимог до претендента роботодавець має враховувати особливості застосування праці осіб з інвалідністю, передбачені трудовим законодавством, а саме:

щодо режиму роботи (пункт 4 розділу II “Коментарі до даних про вакансії” форми) – статтею 55 Кодексу законів про працю України передбачено, що робота особи з інвалідністю в нічний час допускається лише за його згодою і за умови, що це не суперечить медичним рекомендаціям;

пункт 5 “Характер виконуваної роботи” форми передбачає, у тому числі, можливість виконання роботи вдома;

за наявності шкідливих умов праці (пункт 6 форми) слід враховувати, що статтею 172 Кодексу законів про працю України передбачено, що працевлаштування особи з інвалідністю можливе виключно до медичних рекомендацій.

У пункті 3 форми при формулюванні завдань та обов’язків бажано більш детальне їх формулювання для врахування цього під час пропозиції особі з інвалідністю в центрі зайнятості вакансії та недопущення випадків надлишкових звернень осіб з інвалідністю до роботодавців. У пункті 7 форми також бажано зазначити соціальні послуги, які надаються працівникам та додатково можуть бути надані особам з інвалідністю.

У чому полягають переваги офіційного працевлаштування працівників для власників бізнесу?

Докладніше

Програма EU4Skills сфокусована на нові стандарти та зміст профтехосвіти

Програма EU4Skills сфокусована на нові стандарти та зміст профтехосвіти

 

Кіровоградщина, одна із 10 областей України, де реалізується спільна програма Європейського Союзу та його держав-членів Німеччини, Фінляндії, Польщі та Естонії «EU4Skills: кращі навички для сучасної України».

Програма підтримує реформу професійно-технічної освіти в Україні з метою зробити навчання таким, щоб воно відповідало вимогам ринку праці та допомагало молоді та дорослим реалізувати власний потенціал.

Програма має три складові компоненти: «Підвищення ефективності реформи професійно-технічної освіти», «Покращення якості, привабливості профосвіти та збільшення її відповідності потребам ринку праці» та «Модернізація інфраструктури та обладнання».

У рамках першого компонента досліджуються потреби ринку праці (у контексті професійно-технічної освіти). Програма передбачає низку заходів, що провадяться Фондом міжнародної солідарності. До цих заходів долучилась й державна служба зайнятості, яка у співпраці з EU4Skills реалізовує пілотний проєкт, орієнтований на підвищення ефективності забезпечення галузей економіки кваліфікованими трудовими ресурсами, передусім шляхом більш обґрунтованого формування регіонального замовлення на підготовку фахівців та робітничих кадрів.

Серед основних складових цього проєкту – вибіркове опитування роботодавців щодо професійної структури кадрів, поточних та перспективних потреб у працівниках (за професіями, кваліфікаціями); опитування випускників закладів професійної (професійно-технічної) освіти, які навчались у рамках регіонального замовлення; експертне опитування щодо перспектив розвитку видів економічної діяльності області з найбільшою кількістю зайнятих, нових професій (кваліфікацій) та їх потреби у розрізі кількісних та якісних показників (робота експертних фокус-груп) та ін.

«З метою ефективної реалізації пілотного проєкту на Кіровоградщині, в області проведено низку організаційних заходів: утворена аналітична група при обласному центрі зайнятості для проведення щорічного аналізу (обстеження) регіонального ринку праці, до складу якої увійшли представники центрів зайнятості області, департаментів освіти і науки, економічного розвитку та торгівлі облдержадміністрації, фахівці навчально-методичного кабінету професійно-технічної освіти в області та роботодавці. Члени аналітичної групи взяли участь у декількох тренінгах, що орієнтовані на допомогу їм у проведенні дослідження», – підкреслює заступник голови аналітичної групи Богдан Стоян.

Наступним кроком у реалізації проєкту на території області – проведення онлайн навчання фахівців базових центрів зайнятості та філій обласного центру зайнятості, які безпосередньо будуть здійснювати опитування роботодавців Кіровоградської області.

 

Кіровоградський обласний центр зайнятості

Як роботодавцеві підготуватися до участі в ярмарку вакансій?

Як роботодавцеві підготуватися до участі в ярмарку вакансій?

 

Для ефективного вирішення кадрових питань Вашого підприємства на ярмарку чи міні-ярмарку вакансій, Вам необхідно  ретельно підготуватись, використавши наші поради:

  • створіть перелік вакансій з вимогами до кандидатів. Серед вимог можуть бути як формальні (рівень освіти, практичні навички, володіння іноземними мовами тощо), так і особистісні (наприклад, бажання працювати, інтерес до професії, комунікабельність, активність, прагнення навчатись та розвиватись, дисциплінованість);
  • підготуйте ціннісні пропозиції, які зацікавлять шукачів роботи. Важливо, щоб вони відповідали дійсним можливостям підприємства;
  • якщо Ви особисто, як керівник, не можете взяти участь у заході – створіть презентаційну команду. Для цього виберіть соціально активних та позитивних працівників, які добре знають Ваше підприємство, його традиції, особливості роботи чи відпочинку; мають повноваження представляти від Вашого імені підприємство, проводити первинний відбір кандидатів та ін.
  • підготуйте презентаційні матеріали підприємства, які відображатимуть цінну інформацію для шукачів роботи та міститимуть контактні дані;
  • підготуйте запитання, що дозволять швидко визначати відповідність кандидатів вимогам підприємства.

При наявності взаємного зацікавлення домовляйтеся з шукачами роботи про подальші конкретні кроки: надсилання резюме, візит до підприємства, зустріч з керівництвом тощо.

 

Кіровоградський обласний центр зайнятості

←  повернутися 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 далі →
    Маєте проблеми зору?
    Оберіть зручний формат:

    A-    A    A+  Увімкнути альтернативну версію сайту


Опитування




Корисні ресурси






    Офіційне інтернет-представництво Президента України


    Верховна Рада України


    Законодавство України


    Кабінет Міністрів України


    Кіровоградська ОДА


    Кіровоградська обласна рада