Навігація

Архів новин

Вхід

Офіційний сайт Добровеличківської селищної ради » Інформує центр зайнятості » Для роботодавців

Програма EU4Skills сфокусована на нові стандарти та зміст профтехосвіти

Програма EU4Skills сфокусована на нові стандарти та зміст профтехосвіти

 

Кіровоградщина, одна із 10 областей України, де реалізується спільна програма Європейського Союзу та його держав-членів Німеччини, Фінляндії, Польщі та Естонії «EU4Skills: кращі навички для сучасної України».

Програма підтримує реформу професійно-технічної освіти в Україні з метою зробити навчання таким, щоб воно відповідало вимогам ринку праці та допомагало молоді та дорослим реалізувати власний потенціал.

Програма має три складові компоненти: «Підвищення ефективності реформи професійно-технічної освіти», «Покращення якості, привабливості профосвіти та збільшення її відповідності потребам ринку праці» та «Модернізація інфраструктури та обладнання».

У рамках першого компонента досліджуються потреби ринку праці (у контексті професійно-технічної освіти). Програма передбачає низку заходів, що провадяться Фондом міжнародної солідарності. До цих заходів долучилась й державна служба зайнятості, яка у співпраці з EU4Skills реалізовує пілотний проєкт, орієнтований на підвищення ефективності забезпечення галузей економіки кваліфікованими трудовими ресурсами, передусім шляхом більш обґрунтованого формування регіонального замовлення на підготовку фахівців та робітничих кадрів.

Серед основних складових цього проєкту – вибіркове опитування роботодавців щодо професійної структури кадрів, поточних та перспективних потреб у працівниках (за професіями, кваліфікаціями); опитування випускників закладів професійної (професійно-технічної) освіти, які навчались у рамках регіонального замовлення; експертне опитування щодо перспектив розвитку видів економічної діяльності області з найбільшою кількістю зайнятих, нових професій (кваліфікацій) та їх потреби у розрізі кількісних та якісних показників (робота експертних фокус-груп) та ін.

«З метою ефективної реалізації пілотного проєкту на Кіровоградщині, в області проведено низку організаційних заходів: утворена аналітична група при обласному центрі зайнятості для проведення щорічного аналізу (обстеження) регіонального ринку праці, до складу якої увійшли представники центрів зайнятості області, департаментів освіти і науки, економічного розвитку та торгівлі облдержадміністрації, фахівці навчально-методичного кабінету професійно-технічної освіти в області та роботодавці. Члени аналітичної групи взяли участь у декількох тренінгах, що орієнтовані на допомогу їм у проведенні дослідження», – підкреслює заступник голови аналітичної групи Богдан Стоян.

Наступним кроком у реалізації проєкту на території області – проведення онлайн навчання фахівців базових центрів зайнятості та філій обласного центру зайнятості, які безпосередньо будуть здійснювати опитування роботодавців Кіровоградської області.

 

Кіровоградський обласний центр зайнятості

Як роботодавцеві підготуватися до участі в ярмарку вакансій?

Як роботодавцеві підготуватися до участі в ярмарку вакансій?

 

Для ефективного вирішення кадрових питань Вашого підприємства на ярмарку чи міні-ярмарку вакансій, Вам необхідно  ретельно підготуватись, використавши наші поради:

  • створіть перелік вакансій з вимогами до кандидатів. Серед вимог можуть бути як формальні (рівень освіти, практичні навички, володіння іноземними мовами тощо), так і особистісні (наприклад, бажання працювати, інтерес до професії, комунікабельність, активність, прагнення навчатись та розвиватись, дисциплінованість);
  • підготуйте ціннісні пропозиції, які зацікавлять шукачів роботи. Важливо, щоб вони відповідали дійсним можливостям підприємства;
  • якщо Ви особисто, як керівник, не можете взяти участь у заході – створіть презентаційну команду. Для цього виберіть соціально активних та позитивних працівників, які добре знають Ваше підприємство, його традиції, особливості роботи чи відпочинку; мають повноваження представляти від Вашого імені підприємство, проводити первинний відбір кандидатів та ін.
  • підготуйте презентаційні матеріали підприємства, які відображатимуть цінну інформацію для шукачів роботи та міститимуть контактні дані;
  • підготуйте запитання, що дозволять швидко визначати відповідність кандидатів вимогам підприємства.

При наявності взаємного зацікавлення домовляйтеся з шукачами роботи про подальші конкретні кроки: надсилання резюме, візит до підприємства, зустріч з керівництвом тощо.

 

Кіровоградський обласний центр зайнятості

У чому полягають переваги офіційного працевлаштування працівників для власників бізнесу?

У чому полягають переваги офіційного працевлаштування працівників для власників бізнесу?

 

Маєте власний бізнес? Укладаючи трудові договори з працівниками, ви отримуєте безліч переваг: імідж соціально відповідальної компанії чи підприємця, можливість залучати інвестиції та кращих фахівців, виходити на нові ринки та чесно конкурувати за якістю послуг і ціною.

 Краща продуктивність праці

Задекларовані працівники задоволені та мотивовані. Вони працюють краще, рідше змінюють роботу, більш ініціативні, ніж незадекларовані працівники.

Зменшення витрат

Обов’язок забезпечити гідні умови праці – у ваших інтересах. Адже ви уникаєте витрат та збитків через можливі зупинки виробництва, тривалу відсутність працівника на роботі, компенсації на лікування й реабілітацію, а також навчання нових працівників. Враховуйте й непрямі витрати: шкоду для репутації у разі нещасних випадків, зниження мотивації працівників, плинність кадрів.

 Залучення кваліфікованих фахівців

Люди – найцінніший капітал вашого бізнесу. Працюючи відкрито, ви зможете проводити конкурси на вакансії. Офіційне працевлаштування, комфортні умови праці, соціальні гарантії, нормований робочий день, навчання та кар’єрний ріст – допоможуть вам залучити та втримати досвідчених фахівців.

 Доступ до нових ринків

Якщо ви працюєте відкрито та дотримуєтеся вимог законодавства, ви можете вийти на нові ринки країн ЄС, Канади і ще кілька десятків країн, з якими Україна уклала угоди про вільну торгівлю.

 Можливість залучати інвестиції

Прозорі та законослухняні бізнеси мають більше можливостей отримати кредити для розширення справи, знайти українських й іноземних партнерів і вийти на фондові біржі.

 Імідж соціально відповідального бізнесу

Соціальна відповідальність – запорука високої репутації. Опитування свідчать, що споживачі готові платити більше за товари та послуги бізнесу, який опікується соціальними проблемами, працює чесно та відкрито, надає гарантійне обслуговування.

Стабільні конкурентні переваги

Хочете отримати стабільні конкурентні переваги? Вони в якості товарів і послуг, інноваціях, диверсифікації тощо.

Скорочення витрат за рахунок незадекларованих працівників і невиконання законів – короткострокова стратегія без перспектив, яка говорить про вашу «короткозорість».

 Фінансові стимули від держави

Створюючи нові робочі місця, ви можете отримати державну підтримку.

Ви маєте право на часткову компенсацію зарплати працівникам, якщо укладаєте трудовий договір з внутрішньо переміщеною особою (ВПО), зареєстрованою в Державній службі зайнятості як безробітна, і платите їй не менше середньої зарплати у регіоні. Також є компенсація витрат на навчання, перепідготовку та підвищення кваліфікації ВПО.

Держава компенсує єдиний соціальний внесок (ЄСВ) протягом року, якщо ви берете на роботу на два роки і більше батьків дітей до шести років, тих, хто самостійно виховує дитину до 14 років або дитину з інвалідністю, дітей-сиріт після 15 років, випускників навчальних закладів, людей передпенсійного віку, осіб з інвалідністю й учасників бойових дій.

Держава протягом року компенсує витрати на ЄСВ малим підприємцям, які працевлаштовують безробітних строком на мінімум два роки на нові робочі місця в пріоритетних видах економічної діяльності.

Відмовляйтеся від зарплат «у конверті». Якщо протягом року ви створюєте нові робочі місця з оплатою не менше трьох мінімальних зарплат (з 01.01.2020 – 18 000 грн), наступного року ви отримаєте компенсацію 50% ЄСВ за кожну особу.

Детальніше в Законі України «Про зайнятість населення».

Відсутність покарань

Декларуйте працівників, щоб спокійно вести бізнес і не турбуватися про штрафи, які можуть суттєво вдарити по бюджету вашого бізнесу.

Якщо ваші працівники задекларовані – отримайте відзнаку Державної служби з питань праці, покращуйте ваш імідж і репутацію.

 

Кіровоградський обласний центр зайнятості

Чи обов’язково при прийомі на роботу укладати з працівником письмовий трудовий договір?

Чи обов’язково при прийомі на роботу укладати з працівником письмовий трудовий договір?

 

Трудовий договір можна укласти в усній або письмовій формі.

Письмова форма обов’язкова:

  • коли на цьому наполягає працівник;
  • при організованому наборі працівників;
  • при роботі в районах з особливими природними умовами та високим ризиком для здоров’я (наприклад, радіоактивно забруднена територія);
  • при укладенні контракту;
  • при укладенні договору з неповнолітнім;
  • якщо роботодавцем є приватний підприємець або фізична особа;
  • для працівників релігійних організацій;
  • для працівників, які проходять альтернативну службу;
  • для працівників, які беруть участь у громадських роботах;
  • для працівників фермерських господарств;
  • при укладенні трудового договору про дистанційну (надомну) роботу;
  • в інших випадках, передбачених законодавством.

В інших випадках ви можете укласти усний договір. Для цього працівнику потрібно написати заяву про прийняття на роботу на ім’я керівника. В свою чергу, керівник ставить на заяві своє рішення.

За якою формою укладається трудовий договір?

Якщо ви фізична особа або приватний підприємець, ви повинні використовувати затверджену форму.

Якщо ви юридична особа, можете використовувати довільну форму договору, зазначивши:

  • трудові обов’язки працівника;
  • режим роботи і відпочинку;
  • пільги, гарантії, компенсації;
  • умови оплати праці та умови преміювання;
  • доплати, надбавки та інше.

Трудовий договір може бути:

  • безстроковим;
  • на визначений строк;
  • на час виконання певної роботи.

Після укладення трудового договору ви маєте видати наказ або розпорядження про прийняття працівника на роботу. Дивіться типову форму наказу.

 

Кіровоградський обласний центр зайнятості

Чи можуть роботодавці подавати до центрів зайнятості звіти онлайн?

Чи можуть роботодавці подавати до центрів зайнятості звіти онлайн?

 

Наразі у роботодавців є можливість подавати до центрів зайнятості/філій у електронному вигляді лише звітність за формою № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)»

Інші передбачені законодавством звітності та інформації подаються до державної служби зайнятості нарочно або поштовим відправленням.

Принагідно нагадуємо, що у період локдауну з 8 до 24 січня 2021 року центри зайнятості працюють у звичному режимі. Однак напередодні відвідування радимо зателефонувати до центру зайнятості та з’ясувати, як він працює. Тимчасово закриваються на карантин ті центри, де у фахівців виявлено захворювання на ковід.

Як знайти потрібний контактний номер телефону?

Потрібно зайти на сайт обласного центру зайнятості і на головній сторінці знайти рубрику «Контакти». Там є адреси та номери телефонів центрів зайнятості та філій регіону.

 

Кіровоградський обласний центр зайнятості

При працевлаштуванні працівника до фізичної особи-підприємця раніше необхідно було реєструвати трудовий договір у державній службі зайнятості. Чи діє такий порядок зараз?

При працевлаштуванні працівника до фізичної особи-підприємця раніше необхідно було реєструвати трудовий договір у державній службі зайнятості. Чи діє такий порядок зараз?

Статтею 24-1 Кодексу законів про працю України було передбачено, що у тижневий строк з моменту фактичного допущення працівника до роботи підприємець мав зареєструвати укладений у письмовій формі трудовий договір у державній службі зайнятості. З 01.01.2015 року зазначена норма втратила чинність. Трудові договори не потрібно реєструвати в центрах зайнятості.

Ті працівники, які зареєстрували трудові договори раніше і звільняються зараз з роботи, мають можливість звернутись з підприємцями для зняття договорів з реєстрації, відповідні записи будуть внесені до договору та трудової книжки працівника. Наказ Міністерства праці та соціальної політики України, яким затверджено порядок реєстрації трудового договору, на поточний момент не скасовано.

Договір підприємця з найманим працівником має бути оформлений обов’язково в письмовій формі. При цьому фізичні особи-підприємці можуть використовувати форму договору, яка затверджена наказом Мінпраці та соцполітики. Пункти щодо реєстрації в центрах зайнятості договорів необхідно виключити.

Щодо роботи у підприємців слід також зазначити, що на відміну від роботи у юридичної особи, трудова книжка зберігається на руках у працівника. Відміна процедури реєстрації трудових договорів в ДСЗ не скасувала цю норму інструкції про порядок ведення трудових книжок.

Ви маєте потребу в кадрах? Звертайтеся до служби зайнятості! Ефективна співпраця: служба зайнятості сприяє добору працівників

Ви маєте потребу в кадрах? Звертайтеся до служби зайнятості!

Ефективна співпраця: служба зайнятості сприяє добору працівників

 

Якщо роботодавець має потребу в кадрах, вирішити її можливо шляхом звернення до державної служби зайнятості.

Для добору працівників будуть:

  • детально з'ясовані вимоги роботодавця до претендентів на роботу;
  • проаналізовані професійно-кваліфікаційні характеристики шукачів роботи, зареєстрованих у службі зайнятості, та внесені надані пропозиції щодо працевлаштування;
  • здійснені заходи щодо профвідбору претендентів за допомогою профдіагностичних методик;
  • організовані ярмарки та міні-ярмарки вакансій, у т.ч. у режимі онлайн;
  • організовані співбесіди з шукачами роботи із застосуваннях сучасних засобів електронного зв'язку.

Для прискорення добору необхідних працівників, а для безробітних пошуку роботи, інформація про вакансії розміщена на інтернет-сторінці обласного центру зайнятості у рубриці «Шукаю роботу» Крім того, також на сторінці обласного центру зайнятості у соціальній мережі Facebook щоденно розміщуються вакансії, що мають найвищий рівень заробітної плати або непритаманні регіону, тощо.

Інформація про вакансію також може бути розміщена (працівників кадрових служб запрошуємо приєднатись до цієї сторінки та отримувати інформацію у рубриці «Електронний кадровий клуб»).

 

Кіровоградський обласний центр зайнятості

Анкетування роботодавців: державна служба зайнятості проводить опитування

Прогнозування ринку праці: визначимо перспективну потребу фахівців разом

Прогнозуємо ринок праці на майбутнє

Анкетування роботодавців: державна служба зайнятості проводить опитування

Опитування роботодавця: ми змінюємося для підвищення ефективної співпраці

Прогнозування ринку праці: державна служба зайнятості проводить опитування роботодавців

 

З 1 лютого поточного року державна служба зайнятості розпочала новий етап опитування роботодавців про потребу у кадрах на 2021 рік у професійному розрізі.

Опитування здійснюється шляхом заповнення відповідної анкети. Для цього роботодавець має зайти до персонального кабінету, зареєстрованого на вебсайті державної служби зайнятості (у рубриці «Роботодавцям», підрубриці «Електронний кабінет роботодавця») та надати лаконічні відповіді.

Звертаємо увагу, що сервіс доступний для тих роботодавців, які мають логіни та паролі для входу до персонального кабінету та пройшли авторизацію у службі зайнятості. Тоді ж, використовуючи власний обліковий запис, вдасться заповнити необхідні дані.

Для створення кабінету потрібно звернутися до найближчого центру зайнятості.

Ми прагнемо, аби наша з вами співпраця була продуктивною та корисною! Запрошуємо роботодавців долучитись до зазначеного опитування!

 

Кіровоградський обласний центр зайнятості

Покрокова інструкція: як підприємцю без найманих працівників отримати допомогу по частковому безробіттю

Покрокова інструкція: як підприємцю без найманих працівників отримати допомогу по частковому безробіттю

 

Презентуємо покрокову інструкцію: як ФОПу без найманих працівників отримати допомогу по частковому безробіттю.  Усього шість простих кроків.

  1. Зверніться до центру зайнятості за місцем сплати ЄВ упродовж 90 днів з моменту зупинення чи скорочення діяльності.
  2. Далі – підготуйте необхідний пакeт документів:
    • заява на отримання допомоги в довільній формі;
    • копія наказу з датою зупинення чи скорочення діяльності;
    • довідка про сплату ЄВ за останніх 6 місяців;
    • відомості до Додатку 2 Порядку.
  3. Оригінали документів подайте до центру зайнятості.  Як це можна зробити? В один із зручних для вас способів – або поштою, або ж через скриньку для кореспонденції в центрі зайнятості.
  4. Упродовж трьох робочих днів центр зайнятості перевіряє документи. Якщо ж є помилки чи неточності, наші спеціалісти повідомлять про це. Ви матимете 5 днів, щоб подати новий або виправлений пакет документів.
  5. Рішення щодо надання допомоги приймає обласний чи Київський міський центр зайнятості.
  6. Після одержання коштів на свій рахунок центр зайнятості переказує їх фізичній особі-підприємцю.

Нагадуємо: допомога по частковому безробіттю не оподатковується.  Допомога встановлюється за кожну годину скорочення діяльності та із розрахунку двох третин від бази нарахування ЄВ, але не більше мінімальної заробітної плати (4723 грн) на місяць. Допомога надається на період  зупинення чи скорочення діяльності та впродовж 30 календарних днів після завершення карантину.

Більш детальна інформація на нашому сайті: https://kid.dcz.gov.ua/

Як завжди, кваліфіковану консультацію ви можете отримати в будь-якому центрі зайнятості.

    Маєте проблеми зору?
    Оберіть зручний формат:

    A-    A    A+  Увімкнути альтернативну версію сайту


Опитування




Корисні ресурси



    Офіційне інтернет-представництво Президента України


    Верховна Рада України


    Законодавство України


    Кабінет Міністрів України


    Кіровоградська ОДА


    Кіровоградська обласна рада